💬
Logga in
Fuska.se

Polisrazzia Mot The Pirate Bay's Servrar!

56 svar · startad

Var det inte polisen som gjorde det... :wacko::huh:<_<

Det var USA som pressade svenska polisen att göra det...

Senast ändrad:

spiderman2: Rätt, de har absolut ingen rätt att just göra så. Även så är det bara inte just skaparna som är de riktiga bovarna. :) Utan halva befolkningen på jorden så att säga.

Men hur kan då sidor såsom istheshit.com & snabbstart.com läggas ner då USA hade påtvingat Sveriges polis att lägga ner TPB? Allting handlar då kanske inte bara om TPB som jag skrev längst upp på sidan.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Kan dom värkligen göra det?

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Kan dom värkligen göra det?

Det var säkert inte bara Sveriges polis som var inblandade i det här. :/ Eller mer att Svenska Polisen gjorde grovjobbet. Själva hjärnorna bakom det borde man ju snarast veta vilka det är.

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis

även polisenens hemsida är nere tack vare hackare.

Det borde ju dom egentligen få betala för.

Enligt mig så ska polisen (eller vilka som nu stängde ner allt) få betala för att de har stängt ner andra sidor än TPB.

De som skapat TPB är svenskar?

Nivå 7 · Fuskare

Usch, detta var lågt gjort av den Svenska Polisen, till och med lågare än Glocalnet. Borde man inte göra nån slags protestlista mot det här?

Btw, skrivit en nyhet om detta på Fuska.se. Se http://www.fuska.se/nyheter/?id=450

Nivå 4 · Lärling Moderator

Haha, vilket j*vla skämt. Inte nog med att det skulle stänga ner TPB så var dom tvungna att även stänga ner hela j*vla web-hotellet.

Nivå 5 · Fuskare

jag tycker att det är rätt, köpa spelen ska man göra, annars kan man ju ge bort gratis spel i butikerna. Helt rätt.

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

jag tycker att det är rätt, köpa spelen ska man göra, annars kan man ju ge bort gratis spel i butikerna. Helt rätt.

Ge bort gratis låter inte så dumt. :)
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Polisen gjorde helt fel, det var mycket onödigt gjort.

Ska inte detta vara i debatt?

* P. Dude, om det skulle vara så skulle ingen uppmana alla spelutvecklare att fortsätta producera/göra spel.

3 Jun 2006

Det skulle ju vara demonstrationer idag.

Stora demonstrationer på Sergels torg i Stockholm säkert.

Nivå 5 · Fuskare

piratebay är väll uppe igen med ny address?

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

* P. Dude, om det skulle vara så skulle ingen uppmana alla spelutvecklare att fortsätta producera/göra spel.

Jag vet, men det är dumt att säga att om man laddar ner spel så är det samma sak som att snatta spel för att det är det inte. Det kostar faktiskt en massa pengar för att producera spel som folk senare köper. Om man laddar ner så betalar ingen för produktionen och om man laddar ner någonting så kanske det inte gör någon skillnad för att man kanske inte tänkte köpa det spelet ändå. Dessutom så tjänar spelutvecklarna inte bara på att folk köper deras spel. Men å andra sidan så skulle det kanske faktiskt göra en stor skillnad.
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

jag tror han skojjade när han skrev det där...

Nivå 0 · Nykomling

Folk överdriver så mycket gällande fildelning för att de tror att ifall man inte skulle ha laddat ner *slumpmässig film* så räknar dem som om man skulle ha gått och tittat på den på bio eller köpt den istället.

PirateBay kan inte åka dit för att vara en söksida för upphovsrättsskyddat samt icke-upphovsrättsskyddat material. För då åker alla andra söksidor dit som man också kan hitta olagligt material på.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in