💬
Logga in
Fuska.se

Bannad Utan Att Ha Fuskat!

25 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Hej! När jag skulle spela lite CS 1.6 så märkte jag att jag var bannad! Jag har inte fuskat eller någonting sådant. Hur kan det då ha gått till?

Nivå 4 · Lärling

Då har antagligen någon annan spelat på ditt konto och fuskat :P

Nivå 0 · Nykomling
Då har antagligen någon annan spelat på ditt konto och fuskat :P

Det behöver inte alls vara så. Jag har varit med om att admins har bannat en för att man hart kassa rates och så. Sen bror det ju på om du är steambannad eller serverbannad?

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #4

Jag är bannad från Steam. Tycker det är så konstigt att bli bannad utan vidare >.<

Nivå 0 · Nykomling

Hmm.. det verkar ju mkt konstigt.

Kan ju vara nåt pucko som har steambannat dej för kul.

Senast ändrad:

11 Aug 2006
Nivå 3 · Lärling

Det går inte att vara bannad från steam, dock kan du vara bannad av VAC2.

Detta gör att du inte kan spela på servrar med VAC2 igång (som dom flesta servrar har igång).

Har servern inte VAC2 igång kan du spela där. Dock får du svårt att hitta en sån, bra server eftersom det är riskabelt att spela utan - alldeles för mycket fuskare.

Men det behöver inte alls vara att du är VAC-bannad, du kanske endast är bannad från en server?

En beskrivning, eller en bild på felmeddelandet vore inte helt fel.

Nivå 6 · Fuskare
Steambans Du kan nog överklaga bannen hos steambans..
Nivå 12 · Mästerfuskare

bara skicka ett mail till steam...

om han inte blir automatiskt unbannad så lär sånna inte gö nåt skillnad. bara att hoppas du blir unbannad hörru.

Nivå 3 · Lärling

sett att folk på fragbite klagar på att dom har blivit bannade utan att ha fuskat.

Skumt.

Senast ändrad:

12 Aug 2006
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

sett att folk på fragbite klagar på att dom har blivit bannade utan att ha fuskat.

Skumt.

Det kallas bortförklaringar. Klart ingen vill erkänna att dom verkligen åkt dit för fusk?

Du kan INTE överklaga ett ban som lagts av VAC om det inte är tydligt att det är fel.

Är du bannad för fusk är det inte ens någon idé att tänka tanken.

Tror ni att man blir bannad bara för att man fuskat? Det är beteendet också som gäller!

13 Aug 2006

Du kanske har teamkillat som en idiot i massa servrar så dom skickar mail eller nått till steam om att banna :blink:

Eller Teamattackerat som en idiot :P

Nivå 3 · Lärling

sen när gjorde då så att man kunde bli bannad pga betendet?

VAC = Valve anti cheat. om du har blivit bannad från vac servrar alltså,

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis

Min kompis blev steambannad på 2 olika konton bara för han spelade så bra jag har inte blet steam bannad men blet bannad på många server p.g.a. dom trode jag cheatade

någon kan ha som sagt Steambannat dig för skojjs skull

Min andra polare blev bannad 7 månader efter att han cheatade så det kan komma senare ifall det e så du har cheatat sen tidigare också!

Men liksom oftast e det såna som tycker dom e kassa som börjar cheata....

Undar du nåt så har du min email här [email protected] :D

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Skumt.

japp... vac bannar inte utan vidare, du kan ha fuskat för en månad sen och dom bannar dig först nu.. eller så har nån annan fuskat på ditt acc, ingen annan förklaring
14 Aug 2006
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Skumt.

vet ej vad jag ska säga men,

Det är follk på fragbite detta >_<

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Tror ni att man blir bannad bara för att man fuskat? Det är beteendet också som gäller!

VAC bannar inte för beteende, bara för fusk.

Dock kan en admin banna enbart från den server personen är admin för dåligt beteende och så, men då skulle han ju kunna spela på andra ställen.

:bah:

16 Aug 2006
Nivå 9 · Veteranfuskare

DOm kan ju ta fel ibland också...

Jag blir ibland kickad från MTA därför jag gör nåt man inte får :o

↗ till inlägget

sen när gjorde då så att man kunde bli bannad pga betendet?

VAC = Valve anti cheat. om du har blivit bannad från vac servrar alltså,

Aaa, använder man rasism och stör i spelet så blir man avstängd. Men jag tror inte permanent!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in