↗ till inläggetMM. och att säga att en ferrari är blå är som att säga att du är en skyskrapa?att säga att gud skapade det är samma sak som att säga "jag vet inte".
Har du någon bokstavs nojja?
↗ till inläggetMM. och att säga att en ferrari är blå är som att säga att du är en skyskrapa?att säga att gud skapade det är samma sak som att säga "jag vet inte".
Har du någon bokstavs nojja?
↗ till inläggetsäg att du har ett problem:
varför är det mörkt på natten?
ett svar är så klart: vet inte.
sen finns det 2 svar:
svar 1: jorden roterar så att ena halvan vänds bort från solen på natten.
svar 2: gud bestämde det.
-----------------------------------
jämför nu "vet inte" svaret med svar 1.
är det inte motsattsen till varandra?
jämför nu "vet inte" svaret med svar 2.
betyder inte det igentligen samma sak?
Jag förstår inte vad du menar. Raka motsatsen till att jorden roterar runt solen är väl att jorden inte roterar runt solen? Och inte "jag vet inte". Och sen var väl "jag vet inte" och svar nummer 2 inte samma sak heller?
att säga att jorden snurrar runt solen betyder att man vet svaret på frågan. att säga: "vet inte" betyder att man inte vet svaret på frågan.
Vafaen nu är jag himla förvirrad.
Gud skapade inte ord eller meningar.
det är klart han inte gjorde i och med att han inte finns och har alldrig funnits.
Läs artilkeln istälet som rowyn la upp!
Och sen kan ni ju diskutetera det...
;) Ha det så trevligt
Och jag sa nej till GUDAR
Man får tycka som man vill...och jag tror att någon finns där uppe men kanske inte allt mirakel kommer från han...
Ok. Då säger jag väl att de som tror på Bigbang lever i förnekelse.
tvärt om är det ;)
Ni kan väl inte styra över vad folk ska tro på? Sluta säga att folk som tror på att Gud skapa jorden lever i förnekelse eftersom forskarna är inte dem ända som har rätt.
Du gör samma sak, bara så du vet...
Ne. Men när jag ser att ni skriver om att om man tror på gud och lever i förnekelse så säger jag emot hur jag än vill.
Jag litar inte på en religion som tortyrerade en p.ga att man inte trodde på kristendom.
↗ till inläggetNi kan väl inte styra över vad folk ska tro på? ............ eftersom forskarna är inte dem ända som har rätt.
hahaha du säger imot din egna poäng själv..
Ne. Alla ska tro som dem vill. Men jag gillar inte att folk skriver. De som tror på Gud lever i förnekelse.
jag håller med dej på ett sätt donken, gud kanske inte finns men det finns en väldig massa pers som säger att det har hänt konstiga saker när dom ha bett o sånt... och bigbang är långsökt! titta runt omkringdej! skulle en explosion gjort en kropp och en hjärna som fungerar helt perfekt? eller olja eller träd? jag tror om en explosion skulle ha skapat alt så skulle nog inte alting va så väl utformat! som dethär med fotosyntesen! o syre.
ok detdär som ``kladdis`` skrev om tortyr, har det inte varit så med alla religioner?
men alla får tro vad dom vill.
↗ till inläggetNe. Alla ska tro som dem vill. Men jag gillar inte att folk skriver. De som tror på Gud lever i förnekelse.
vet du vad? att säga "De som tror på Gud lever i förnekelse." (sant för övrigt) är knappast "Alla ska tro som dem vill."
och Xingfu, vad skulle det vara? har nån bett att få ett tecken o sett ett glas ramla ner från en bänk eller..
synd att Gud inte gjorde nåt mot orkanerna vi haft, eller tsunamin.. om Gud är så god borde han väl inte låta så många dö? för vad jag vet så bad ju säkert rätt många när tsunamin spolade fram, inte kom nåt mirakel då eller..
"nöö de va Guds plan".
Gud är för allt gott och djävulen är för all ondska. Så det är djävulen som fått folk och dö av orkanerna och Tsunamin.
Dessutom så trodde man på gud före än Bigbang.