Många länder känner sig säkert hotade av USA. USA gör visst fel. Måste döda för att dem vill ha någonting.
Kriget Är Här!
↗ till inläggetVarför skulle någon vilja bråka med USA, USA gör inget fel.
De har gjort mycket som är fel men de verkar inte fatta det själva.
↗ till inläggetVarför skulle någon vilja bråka med USA, USA gör inget fel.
Fel? Ur ditt perspektiv antar jag? De har en väldigt annorlunda politik i landet som ingen annan har, vilket resulterar sådanna kommentarer.
Jag påstår inte att jag gillar USA's ståndpunkter eller dylikt men jag är inte heller emot de för den delen.
Är det rätt då att döda folk för att man vill få tag på nånting?
Och var det rätt att bara tåga in i Irak istället för att förhandla med Saddam?
Tror du han skulle ha förhandlat med USA ?
Att skjuta människor i vägen för att hitta Saddam så har man sjunkit till hans nivå.
↗ till inläggetAtt skjuta människor i vägen för att hitta Saddam så har man sjunkit till hans nivå.
Som sagt, jag är inte heller för USA's åsikter, precis som jag nämnde i inlägget ovan.
Dock så tvivlar jag starkt på att det skulle ha fungerat att förhandla med Saddam, dvs en terrorist-ledare.
Nåja, det kanske inte var någon bra idé trots allt. Men de ville ju ta kol på Saddam för att Irak skulle bli ett bättre land utan terrosism, är det då rätt att ha ihjäl civilla?
↗ till inläggetSvar: Nej.Nåja, det kanske inte var någon bra idé trots allt. Men de ville ju ta kol på Saddam för att Irak skulle bli ett bättre land utan terrosism, är det då rätt att ha ihjäl civilla?
Men USA kan tydligen inte hindra irakierna att inte göra det.
Jag skulle stått och väntat att bli skjuten......
↗ till inläggetÄr det rätt då att döda folk för att man vill få tag på nånting?
Det beror på vad de vill få tag i. Är det något väldigt viktigt, ja.
Vi säger att USA vill fåtag på all olja i Irak för att priset på Bensin ska bli billigare där och nästan alla är rika där.
Ska man komma med marktrupper och skjuta ner dem som står i vägen? Då har väl Bill Gates rätt och skjuta Bush för att han vill få tag på hans klocka om det är så viktigt för honom.
jag vet vad jag hade gjort .tagit ett vapen gå med fienden och störtat regeringen iaf om det hade varit vänsterregering
↗ till inläggetVi säger att USA vill fåtag på all olja i Irak för att priset på Bensin ska bli billigare där och nästan alla är rika där.
Ska man komma med marktrupper och skjuta ner dem som står i vägen? Då har väl Bill Gates rätt och skjuta Bush för att han vill få tag på hans klocka om det är så viktigt för honom.
Det med Bill Gates var ett dåligt exempel. Det jag menar är, USA behöver oljan bättre än Irak, varför ska inte USA då få oljan? Irak har mer än vad de använder.
Pga av att det har funnits en diktator som har hindrat folket och ta av oljan. Varför ska USA ha det bättre? För att du tänker bo där och att du förväntar dig billig bensinpris? Irak är minst lika värda oljan. Det är alla länder. USA försöker inte ens bygga upp ländet när dem tar oljan.
Irak har lika rätt som alla andra länder att ha en inkomstkälla..!!
Och då ska för faeb inte Usa komma och göra det värre..!!
Varför ska de ha något de inte använder lika bra som någon annan, vilka behöver oljan bäst egentligen? Jo, USA, den tar snart slut där.
Ge mig anledning till att USA ska ha oljan? Dem behöver det för att priset på bensin där ska bli billigare. Det är Iraks olja och dem använder det eftersom dem förtjänar det mest. Försöker USA sabba varenda land som har något som ger chans för att försörja folket?
↗ till inläggetXade: Killen har en poäng.Ge mig anledning till att USA ska ha oljan? Dem behöver det för att priset på bensin där ska bli billigare. Det är Iraks olja och dem använder det eftersom dem förtjänar det mest. Försöker USA sabba varenda land som har något som ger chans för att försörja folket?