hej allihopa jag vill ha lite tips med att spara pengar.
oc jag känner mig så här att jag måste minst köpa godis för 20 kr i veckan kan nån hjälpa mig med dom här grejerna. :( :(
hej allihopa jag vill ha lite tips med att spara pengar.
oc jag känner mig så här att jag måste minst köpa godis för 20 kr i veckan kan nån hjälpa mig med dom här grejerna. :( :(
skit i godis, lär dig äta frukt eller skit bara i det helt enkelt. Jag köper godis max 2 gånger i månaden. Och undviker det helst faktiskt.
snatta? :o
Ja du, det är inte så svårt att tjäna i hop pengar, i alla fall inte några hundra kronor åtminstone. :)
Panta burkar Om du vet att det går åt mycket läsk eller något sådant i din familj så kan du alltid panta familjens pantburkar. Detta tjänar jag cirka 50-70 kronor i veckan på. Sedan kan du ju alltid leta efter burkar, detta ger oftast mycket bra utdelning om det är festival tillexempel. Du hjälper dessutom till med att göra nya burkar då och förbättrar miljön.
Sälja gamla spel: I fall om du har några spel som du har klarat ut 2 gånger, försök sälja det till din kompis för 200-300 kronor eller något. :)
Pengar som du får av dina föräldrar Varje vecka, eller kanske till och med varje månad så får man ju en slant av sina föräldrar. Spara hälften av den slanten, det blir stora summor efter ett tag...
Sälja jultidningar Detta är kanske inte det roligaste sättet att tjäna pengar på, men det kan vara väldigt effektivt. Sälj mycket Majblommor när det är säsong för det, då kan du tjäna en extra slant...
Uh, ge alla pengar till dina föräldrar och säg att de aldrig får ge dig pengar förrän det finns tillräckligt till en sak du gärna vill ha. :)
Sommarjobb FTW?
Fråga dina föräldrar om du kan få lov att ta hand om ditt barnbidrag själv.
↗ till inläggetsnatta? :o
Det där var ett väldigt dåligt förslag, detta skall man aldrig göra. Har ni märkt att i små Jouraffärer så är dem helt ”sätt in ord”. Om jag har ett par nycklar i fickan, då skall dem f*n titta i mina byxor för dem tror jag har snattat något. :( Så snatta inte i sådana affärer för det är inte så enkelt som man kan tro.
Dumpa några kronor i en burk med lock på varje dag... det blir lite tillslut iaf.
Du kan ju klippa gräs åt någon. Jag känade 500 spänn i veckan förra året. Sen kan du ju alltid panta burkar, tigga från dina föräldrar. Sen i jul kan du ju skoatta snö hos gammla kärringar o sälja julgranar som du har huggit ner.
Plantera träd på kalhyggen du tjänar ganska mcyket på det..
↗ till inläggetDumpa några kronor i en burk med lock på varje dag... det blir lite tillslut iaf.
Så gjorde jag, ja la massa enkronor och små pengar i en burk & efter ett
tag blev det typ 170 kr, går ju säkert att få mer, men det är ett bra förslag att lägga kronor i en burk.
Lär dig spela instrument och gå ut på gatan och se för jävlig ut samtidigt som du spelar.Kan väl tjäna ungefär 10 kronor på en dag.
↗ till inlägget10 kr??? LOL du menar väl typ 100 lr nåt...Lär dig spela instrument och gå ut på gatan och se för jävlig ut samtidigt som du spelar.Kan väl tjäna ungefär 10 kronor på en dag.
Nja, det blir inte så värst mycket iaf. Men förmodligen mer än 10...
Knappast värt det tyvärr. Jobbigt, och så tjänar man rätt uselt.
Jag brukar bränna runt 12-13 tusen varje månad på typ....hmm inget, jag vet allvarligt talat inte hur pengarna försvinner, men dom gör det snabbt iallafall. Jag dumpar alla mynt jag får tillbaka när jag köper något i en skål och på en månad blir 700-800 ungefär. Men att ha 700-800 kr i mynt suger balle och man orkar aldrig åka o handla för dom. Jag brukar kasta ut mynt på min tomt istället. Så om du åker hem till mig och letar lite på min tomt så kan du nog tjäna ganska mycket pengar.
↗ till inläggethaha ungefär som hos min kompis dom har ca 200 spänn i mynt som ligger utspritJag brukar bränna runt 12-13 tusen varje månad på typ....hmm inget, jag vet allvarligt talat inte hur pengarna försvinner, men dom gör det snabbt iallafall. Jag dumpar alla mynt jag får tillbaka när jag köper något i en skål och på en månad blir 700-800 ungefär. Men att ha 700-800 kr i mynt suger balle och man orkar aldrig åka o handla för dom. Jag brukar kasta ut mynt på min tomt istället. Så om du åker hem till mig och letar lite på min tomt så kan du nog tjäna ganska mycket pengar.
lite över allt i rummen ;)
att sluta äta godis kan nog vara svårt... men om man köper för mycket TV/Data-spel så kan man ladda ner (laglit) online spel på internet
Du kan ju till exempel...
Tvätta familjens/släktingarnas/grannarnas bilar.
Köpa godis på ÖB så blir det billigare.
Eller skaffa en riktigt vacker spargris som inte går att öppna utan måste slås sönder.
↗ till inläggetDu kan ju till exempel...
Tvätta familjens/släktingarnas/grannarnas bilar.
Köpa godis på ÖB så blir det billigare.
Eller skaffa en riktigt vacker spargris som inte går att öppna utan måste slås sönder.
Göran Persson är en riktig bra spargris. Med det är lite svårt att slå sönder haha. Han är inte vacker precis. :visslar:
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in