jag fick ett störande ljud av min kompis nyss & jag undrar om någon har nått som är mer störande.
jag fick ett störande ljud av min kompis nyss & jag undrar om någon har nått som är mer störande.
Det där låter precis som ett tinitus ljud jag brukar höra ibland. :huh: Hatar det verkligen.
Många har det som ringsignal på mobilen..
Stämmer det att äldre, typ lärare, inte här sådana ljud?
kan dom inte? :o
f*n va läskigt...
↗ till inläggetKan nog göra det, för vi satte på den på lektionen, men vår lärare fattade ingenting. ;DStämmer det att äldre, typ lärare, inte här sådana ljud?
usch, jag får huvudvärk
jag testade på min pappa, han hörde ingeting! :cry:
Det ljudet preds på våran skola förra veckan. Vi brukar sätta på det i matsalen. :)
Btw, min pappa hördet inte förrän man satte högtalaren på mobilen mot hans öra. :S
När vi spela pingis på¨rasten så satte min kompis kompis på den signalen på sin mobil och alla störde sig som f*n men lärarna hörde inget
min morsa hörde inte pipet.. what the fuck..? o.O
testade just på pappa han hörde det inte :blink: pratade om det i skolan och dom sa att det var en för hög frekvens typ som med synen fast annorlunda att ju äldre man blir ju sämre ser man, när man blir äldre så kan man inte höra såna frekvenser längre
+ visste ni att 103 db är dubbelt så mycket som 100db, för var tredje db fördubblas ljudstyrkan så t.ex. 80db är 10(!) gånger högre ljudstyrka än 50db
usch, farsan hörde inte pipet O.o
↗ till inläggetjag har den som ring signal :DMånga har det som ringsignal på mobilen..
Stämmer det att äldre, typ lärare, inte här sådana ljud?
& det stämmer, några av mina lärare hörde den inte & samma resultat har kommit fram hos andra medlemmar
min kompis sa att dom använde sånt som bara 20- kan höra mot snattare i London fasst mycket högre ljud
↗ till inläggetStämer bra det, samma med Richterskalan för jordbärvningar. Algoritmisk skala tror jag att det kallas...testade just på pappa han hörde det inte :blink: pratade om det i skolan och dom sa att det var en för hög frekvens typ som med synen fast annorlunda att ju äldre man blir ju sämre ser man, när man blir äldre så kan man inte höra såna frekvenser längre
+ visste ni att 103 db är dubbelt så mycket som 100db, för var tredje db fördubblas ljudstyrkan så t.ex. 80db är 10(!) gånger högre ljudstyrka än 50db
Från början kan en människa uppfatta ljud inom omfånget ca 20 - 20 000 Hz. Detta har inget med ljudnivå att göra för er som trodde det utan höjden (mörka och ljusa toner).
Men när man blir äldre försämras hörseln och detta har man utnyttjat. Säg att ljudet är ett ljud på 18 000 Hz, då kan ju självklart inte de som bara kan höra upp till 16 000 Hz höra ljudet, medans yngre som kanske kan höra ljud upp till 19 000 Hz kan uppfatta ljudet.
Kändes ganska coolt att lyssna på. :o
Vart kan man ladda ner den? Jag har hört den men vill också ha den.
www.jamba.se
;)
Den funkar då inte på mina föräldrar båda hör det =/ Eller måste man ha vissa högtalare eller något sånt?
↗ till inläggetVart kan man ladda ner den? Jag har hört den men vill också ha den.
Högerklicka på länken och välj "Spara länk som".
Då får du ner den till din dator. :)
Många i skolan går runt och "spelar upp" det där pipljudet med mobilen. Mycket störande.
Vilket ljud? Ska man höra något eller? :S
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in