💬
Logga in
Fuska.se

En Liten Fråga Angående Text-effekter

58 svar · startad

Jag måste fråga om det är tillåtet att skriva hela inlägg och svar i en viss storlek eller färg?

Jag tycker det är mycket jobbigare att läsa text som är skriven i röd färg än den vanliga grå tonen.

Samtidigt tycker jag att att använda en färg i hela inlägget är i princip samma sak som att skriva ett helt inlägg i annan size.

Det finns ingen regel om detta. Det närmsta man kommer är regeln mot överdrivande av smilies.

Varför inte en regel mot överdrivet många texteffekter?

/Sandkaka

18 Oct 2006
Nivå 4 · Lärling

Hmm, det hade varit väldigt bra, för tillslut kommer väl nån skriva såhär:

Tänk om nån skrev så hära. :o
↗ till inlägget

Hmm, det hade varit väldigt bra, för tillslut kommer väl nån skriva såhär:

Tänk om nån skrev så hära. :o

Tycker inte det där ser särskillt jobbigt ut.

Nivå 4 · Lärling

Inte jag heller

Inte jag heller! Fattar inte hur man kan tycka det, och tycker inte att nåt ska ändras.. Aja, alla tycker olika...

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis
Ser snarare coolt ut :P

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Inte jag heller! Fattar inte hur man kan tycka det, och tycker inte att nåt ska ändras.. Aja, alla tycker olika...

Sådana inägg är inte direkt störande,men om man skriver mer än en mening så tar det ju hur lång tid som helst att läsa...

Färger tycker jag också är jobbigt,men om man vill stärka ett par ord då är det ok.

Senast ändrad:

Precis som Outsider tycker jag.

Om man vill visa något som är speciellt viktigt eller liknande kan man ha effekt på den meningen/ordet. Men inte ett helt inlägg, det är bara jobbigt.

Nivå 5 · Fuskare
Inte jag heller....!
Nivå 5 · Fuskare

Jag håller med Outsider! Bara något ord eller så men inte hela meningar :bah:

//Filiandor\\

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Man borde inte få skreva flera långa medlemmar med sådan text. Jag har sett en del som skriver med röd färg på texten och det blir faktist mycket svårare att läsa, en regel borde införas!

Nivå 5 · Fuskare

Jag tycker inte att en regel ska införas!

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin

§1.11 funkar fint, den täcker det mesta. Inlägg som är jobbiga att läsa kan lika gärna tolkas som onödiga inlägg.

Nivå 6 · Fuskare
Måste säga att jag känner mig klart träffad av den här tråden, men visst om ni skapar regler för valet att ha olika färger så kan jag klart säga att den absolut sista anledningen för att stanna på forumet försvinner.
Nivå 11 · Veteranfuskare

Varför använder du egentligen bara röd text, varför inte bara skriva med vanlig svart som alla andra?

Nivå 6 · Fuskare

Börjar bli så trött på attityden här på fuska, finns det inget att klaga över så hittar man på ngt nytt alltid ska det vara ett jäkla hackade på allt och allting. Ni klagar ju på så självklara saker att det bara låter löjligt och otroligt barnsligt.

Ripto:

Jag använder röd text för att:

Jag vill det,

Jag gillar rött och jag avskyr den vanliga stela tråkiga svarta färgen.

Jag vill använda den röda färgen för den passar vem jag är bäst.

+ att jag är en egen person med en egen personlighet jag vill inte bli ihopp klumpad med resten ha samma slags avatar som alla andra och ha liknande banners, presentationer som alla här på fuska. Jag avskyr trender och mode av alla de slag.

Selene: Avataren, signaturen samt presentationen är "personliga".

Vilken färg man skriver med har inget med vad för person man är, det är det du skriver som räknas.

Det är bevisat att gråtoner inte tröttar ut ögat lika mycket som färger och därav blir det jobbigare att läsa och jobba med program/dokument där det är mycket färger.

Om gränsen mellan att sluta och vara kvar på fuska.se hänger på färgen du skriver med borde du nog sluta med en gång.

Admin: Om man skriver ett vettigt inlägg fast med effekter, är det §1.11?

Nivå 6 · Fuskare
Sandkaka: Verkar som om du som de flesta andra bara letar efter en andledning att klaga på något. Men så länge man kan skriva med röd text så kommer jag göra det eftersom det förknippas med mig och är det enda som kan göra mig ihåg kommen här och inte bara en i mängden som de flesta andra är. Och för den delen jag skriver ju inte mina inlägg i rött för din skull så jag behöver ju egentligen inte bry mig alls lika mycket som du inte behöver läsa mina röda.
Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Jag tycker i alla fall att man ska få kunna använda vilka sorts taggar som helst i inlägg, i rimlig mängd. Max tre ”kursiv kod” per inlägg etc. det skulle bli bra. Alla borde få använda vilken sorts textstil etc. som de vill. Men att hålla på och ha varannan bokstav blå, det är lite väl extremt och borde klassas som § 1-11. Att skriva en blå/röd/grön/ text borde vara helt okey enligt mig, om inte varför är taggarna tillgängliga i forumet?

Ett förslag till, för er som inte kan tåla en fet text eller röda ord. Varför inte bara införa en funktion där man kan bocka av färger/textstilar, alltså precis som med bilder/smilies/avatarer/signaturer.

Nivå 13 · Mästerfuskare

det blir väldigt jobbigt om det är en lång text.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in