💬
Logga in
Fuska.se

Hur Övertygar Man Föräldrarna Att Få En Spela Wow?

47 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Jag har några riktigt spelhatande föräldrar. Dom tjatar om att jag ska ha en målsättning i livet, och vill knappast att jag sitter och spelar Counter-Strike. Så, jag ska börja spela WoW. Men man behöver ju skriva in ett Kreditkortnummer för att kunna aktivera kontot. Grabbar, hur ska jag övertyga mamma och pappa att spelandet inte går upp i huvudet och att det är värt pengarna? :ph34r:

om dina kompisar spelar WoW, så kan det vara ett bra skäl.

Min kompis fick aldrig köpa ett spel som kosta i månaden, fast då sa han att typ fyra fem av hans vänner spela det så han fick köpa det ;)

22 Sep 2006
Nivå 1 · Novis

varför skulle det vara farligt att betala md kredit kort? Ja menar, www.wow-europe.com är ju en helt säker sida som styrs av spelföretaget blizzard... jag fattar inte vad problemet är med att lägga ut sitt kortnummer??? Asså vem skulle få reda på det? INGEN :angry:

//Irriterad WoW lirare... :medieval:

23 Sep 2006
↗ till inlägget

varför skulle det vara farligt att betala md kredit kort? Ja menar, www.wow-europe.com är ju en helt säker sida som styrs av spelföretaget blizzard... jag fattar inte vad problemet är med att lägga ut sitt kortnummer??? Asså vem skulle få reda på det? INGEN  :angry:

//Irriterad WoW lirare...  :medieval:

Personalen kan göra allt.

Visa, Nordea, Jagex's personal har tagit typ all inkomst från några konton. Spelar roll om vad det är för företag. VISA är mycket kändare än Blizzard.

Så några tar inte risken.

Nivå 7 · Fuskare

Varför ta risken när det finns en idiotsäker metod som inte ens är speciellt mycket dyrare? Dessutom är allt som behövs är att nåt pucko installerat en keylogger på din dator och voila så är ditt konto snott.

/fundersam över varför //Irriterad WoW lirare... är irriterad...

Nivå 2 · Novis

Säg bara åt dina föräldrar att WoW utökar ditt strategiska tänkade och att det inte alls ger dig några psyikisaka/fysiska problem. men va f*n vad i h*lvete gör den där roguen i mitt sovrum!? Shit jag tror inte han har sett mig än ok... andas... andas lungt och stilla... vart f*n är min heartstone?

25 Sep 2006
Nivå 7 · Fuskare

Döh, så är det inte alls det, jag är helt frisk. Ska bara lägga lite poison på smörkniven och ganka lite yoghurt...måste farma russin också...och mer flingor...

Sen ska jag raida duschen...

28 Sep 2006
Nivå 3 · Lärling

Spelar dag och natt :P bryr mig inte vad min mamma och pappa säger :P

22 Oct 2006
Nivå 4 · Lärling

eftersom du nu får betyg kan du ju alltid säga att du borde få spela en månad för varje MVG du får

Nivå 9 · Veteranfuskare

Eller gör du såhär, samla pengar (runt 600kr) åk in och köp WoW och ett game card, installera WoW när bara du e hemma och lira loss, då är det för sent för dem å göra något :P Jag gjorde så, nu bryr dem sig inte :P

Ett wowstartpaket är billigt nu, ungefär 180kr så du behöver inte spara så mycket.

23 Oct 2006
Nivå 8 · Veteranfuskare

Billigaste wowstartpaket som jag sett kostar 159:- (internetpris).

När jag skickar ett mail och frågar vad det kostar ien fysisk affär, så svarar dom 149:-. Sjukt va?

www.elgiganten.se

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #32

Borde inte nätpris vara billigare? ;o

Det är knappast så att jag kommer att förändras av spelandet på något sätt. Men nu när jag har flickvän så bryr jag mig inte så mycket om spel i största allmänhet. Jag taggar ner helt enkelt.

Nivå 8 · Veteranfuskare

När jag sa att jag skulle dra och köpa WoW till mina föräldrar undra dom vad dat va. Jag har redan förklarat allt! Mamma säjer att hon inte vet tillräckligt om det. Finns det några fina bilder så man inte ser att spelet har så mycket våld i sig eller når sånt?

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

När jag sa att jag skulle dra och köpa WoW till mina föräldrar undra dom vad dat va. Jag har redan förklarat allt! Mamma säjer att hon inte vet tillräckligt om det. Finns det några fina bilder så man inte ser att spelet har så mycket våld i sig eller når sånt?

Hmm om man går in på GAME kan personalen där ringa hem till ens föräldrar och berätta vad det är.

Eller ta med dig dina föräldrar till butiken och be parsonalen berätta om det.

↗ till inlägget

Kolla på worldofwar.se

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare

Berätta för din mor att det visserligen är våld i WoW, men inget realistiskt sådant, utan mer "serietidningsvåld"

24 Oct 2006

Warriors och Rogue slår ju så det blöder hela tiden B) Hoppas inte dina föräldrar reagerar på det.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag får köpa det för min pappa nu i alla fall (mamma är med min syrra någon stans för att min syrra måste hitta en present till mig, fyller år i morgon). Pappa trodde WoW var som GTA, gå på stan och skjuta ihjäl allt och alla. Men sen visade jag lite bidler om WoW och sånt, då tyckte han det var helt okej att jag köpte det.

JA, JAG FÅR KÖPA WOW :D !

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag får köpa det för min pappa nu i alla fall (mamma är med min syrra någon stans för att min syrra måste hitta en present till mig, fyller år i morgon). Pappa trodde WoW var som GTA, gå på stan och skjuta ihjäl allt och alla. Men sen visade jag lite bidler om WoW och sånt, då tyckte han det var helt okej att jag köpte det.

JA, JAG FÅR KÖPA WOW :D !

Congrats..!! :D
25 Oct 2006
Nivå 6 · Fuskare

bah det är ju så klart att jag inte får köpa det =(

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in