💬
Logga in
Fuska.se

Är Det Många Som Dricker Eller Röker På Eran Skola

77 svar · startad

Nivå 11 · Veteranfuskare

Våra lärare röker....

Men annars vet jag inte.

Vissa av mina klasskompisar kanske men inte jag.

Jag mår illa bara jag käner doften av cigarett. :cry:

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

alla röker på min skola

Men om det stämmer det han sa så röker han och hans kompisar i hans klass...

Nivå 3 · Lärling

Har väällldigt många kompisar som e 1-3 år äldre än mig som gör, fortfarande jävligt schyssta..

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Varför skulle man vara mindre shyst om man röker eller dricker?

24 Oct 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

Det är väl inte så konstigt att folk uppfattar de som röker/dricker som dumma i huvudet eller något annat? Jag gillar inte de som tjuvröker, speciellt de som prövar på det och sedan fortsätter att röka regelbundet. Dessa personer är mycket störiga då de går runt på skolan och frågar andra elever (även elever som de själva inte ens vet namnet på) om de har pengar till cigaretter eller nikotintugummi.

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Det är väl inte så konstigt att folk uppfattar de som röker/dricker som dumma i huvudet eller något annat? Jag gillar inte de som tjuvröker, speciellt de som prövar på det och sedan fortsätter att röka regelbundet. Dessa personer är mycket störiga då de går runt på skolan och frågar andra elever (även elever som de själva inte ens vet namnet på) om de har pengar till cigaretter eller nikotintugummi.

Jo ? Varför skall man dömma någon för en sådan sak ?

25 Oct 2006
Nivå 3 · Lärling

Alltså det där med att man tror att folk är dåliga för att dom röker o så.. Det kallas väl stereotyper lr nåt.. Många som är farliga/elaka brukar ju röka och så, det är nog därför man förknippar alkohol och cigaretter med sådana.

26 Oct 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Alltså det där med att man tror att folk är dåliga för att dom röker o så.. Det kallas väl stereotyper lr nåt.. Många som är farliga/elaka brukar ju röka och så, det är nog därför man förknippar alkohol och cigaretter med sådana.

Men alla är ju inte sånna som tur är :).
5 Nov 2006
Nivå 6 · Fuskare

Ingenting vad jag har sett

6 Nov 2006
↗ till inlägget

Hur kan man vara dum i huvudet för att man röker och dricker? När jag började röka så förändrades jag inget från hur jag var innan. Och hur störande är det när de frågar egentligen, själv gör jag inte det, men det är ju bara att säga nej.

Det finns för mycket fördomar mot rökning/drickning (drickning ett ord?), personer som gör det är ingen skillnad mot andra.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Observera att jag skrev att det inte är konstigt om folk uppfattar rökande/drickande som dumma i huvudet.

Nivå 3 · Lärling

Många gör det i min i klass lärarna kom på dom för nån vecka sen och dom fick en massa skit från lärarna och sin föräldrar så klart :)

10 Nov 2006
↗ till inlägget

Såg en på vår skola som rökte idag inte så ovanligt att folk röker men jag hade aldrig sätt honom röka  fattar inte att man kan röka :blink:

Dom flesta tror jag ej röker för att det är "gott" Men jag kanske har fel?? :S

Finns många som röker för smaken. Många röker för att få i sig nikotin. Många röker för att verka tuffa eller för sakens skull. Väldigt varierande. Men tror smaken är ganska vanlig, även om de oftast är för nikotinet.

14 Nov 2006

Asså hur kan cigaretter ha smak?:wacko:

Btw på min skola är det typ några i 7an och massor i 9an som röker.

15 Nov 2006

Ja, hur kan saker ha smak?
17 Nov 2006
Nivå 5 · Fuskare

Ingen vad jag vet. Går i en 0 till 6 skola.

18 Nov 2006
Nivå 2 · Novis

typ alla mina kompisar dricker och röker..

↗ till inlägget

Btw på min skola är det typ några i 7an och massor i 9an som röker.

Aldrig smakat mentol cigg? asgott! :lol:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in