💬
Logga in
Fuska.se

Metal

254 svar · startad

@ Helgon - Vad har CoF att göra med death/heavy/gothenburg?

Senast ändrad:

22 Dec 2006
↗ till inlägget

Vad f*n är det jag ser? Trådskaparen själv verkar ju inte kunna ett piss om metal. Man kan ju inte sätta rubriken som metal och en undertext som frågar efter hårdrockare, hårdrock och metal är då inte samma sak.

Sen ang. KoRn och sånna skitband. Nu-metal är hemsk musik, det är som att blanda juice med oboy. Men om ni gillar det så, sure.

Själv lyssnar jag på death/heavy/göteborgs-metallen. In Flames, Dark Tranquillity & Cradle of Filth.

Sur?
Cradle of filth är Symphonisk metal inte Death/Heavy/black metal.

Enligt metal-archives.com så gör Cradle Of Filth Extreme Gothic Metal.

http://www.metal-archives.com/band.php?id=24

jag är hård rockare men har inte så mycke låtar men jag va med på en festival och iron maiden konsären i år. :)

Senast ändrad:

Jag skulle vilja ha svar på en fråga, som jag länge ställt mig själv: Vilket är egentligen världens hårdaste band? Jag läste i en bok at det är Cannibal Corpse och jag har hört på andra håll att det är Slayer, vilket stämmer?

Senast ändrad:

Anaal Nathrakh är hårdast, förmodar jag.

http://www.users.globalnet.co.uk/~dbanger/...pandemonic2.mp3

Smakprov för nyfikna.

För hög volym rekomenderas inte.

Senast ändrad:

Anaal Natrakh är ju mest extrema och snabba.

Riktigt hårda band är ju såna som gör Brutal Death Metal som Deeds Of Flesh, Spawn Of Posession m.fl.

Asså, bara för att det går snabbt så behöver det inte betyda att det är hårt, Anaal är ju speedat och icke humanitärt så det skriker om det.

Enligt mig så är hårt mörka riktigt djuupa toner, ofta gärna snabbt men inte så att man inte hinner uppfatta. Snabbt men inte onödigt snabbt så att säga.

Senast ändrad:

Det låter ju som vilket deathmetal band som helt.

23 Dec 2006

Anaal Nathrakh spelar så vitt jag vet också Brutal Death Metal, möjligtvis någon form av Post-Black. Necro Metal som de kallar sig själva.

Slayer var ju ganska långt ifrån. De håller ungefär samma stuk som tidiga Metallica, fast snabbare bastrumma och lite grövre röst.

Här har du en äkta hårdrockare! Spelar väldigt mycket power metal på guran själv ju ;)

Power metal borde inte få räknas som metal, det inte 0% hårdt..

Men det finns några bra Power/Thrash Metal band som Nevermore.

25 Dec 2006
↗ till inlägget

Power metal borde inte få räknas som metal, det inte 0% hårdt..

Och det är Progressiv metal?

Metal behöver inte vara sådär brutalt hårt.

26 Dec 2006

Power Metal är som Heavy Metal, fast med snabbare gitarr- och trumspel samt möjligtvis medeltida texter.

hårdaste bandet är SunnO))) (min ava)

försök ba hitta skivor med dom xD

28 Dec 2006

Children of Bodom? :unsure:

<3

Norther > CoB

MPE > Norther

Ensiferum > MPE

Wintersun > Ensiferum

Sitter just nu och diggar P3-live. Dom spelar Maiden 17/11!! (eller kanske 18:e)

Hårdrock är din vän. Alltså, enligt mig så är hårdrock det enda samlingssvenska för metal. Jag anser att hårdrock egentligen betyder Heavy/Old-school.namnet på

Mina favoritgenrer är just heavy/oldschool och självklart power. Kan även tänka mig en del Black.

Favvobanden heter Dragonforce, Iron Maiden, Sabaton (som jag för övrigt har träffat ett flertal gånger).

More metal to the people!! \m/

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in