Hoppa till innehåll

Blizzards

Medlem
  • Antal innehåll

    5
  • Blev medlem

  • Senast inloggad

Profilinformation

  • Kön
    Man

Blizzards's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Community anseende

  1. Blizzards

    Xbox 360

    Hej, jo i mitten av augusti tänkte jag köpa en xbox 360. Har redan en wii men började gilla xbox för ett tag sen. Så mina frågor är: 1. Vilka spel ska jag köpa? Verkar ju finnas många roliga, ska i alla fall börja med GTA IV. 2. Var köpte ni er xbox 360? Rekommendera affärer! Var är det billigast? Ska inte köpa begagnat. 3. Går xboxen lätt sönder? Vad gör man om den får RROD? 4. Hur funkar live? Kostar det pengar? Vad är skillnaden mellan silver och guld medlemskap? 5. Vilken av alla xbox versioner ska jag köpa? Tack för hjälpen! :)
  2. Blizzards

    Flash

    Hej, jo jag vet inte om man får tipsa om saker. men min kompis har gjort ett forum. just nu verkar det vara ganska oseriöst, men sånt gillar inte vi! Som om ni vill så joina gärna. Forumet heter Flash och visst man kan tro att han fått det från flashback elr nått liknande men jag vetef*n om han har det. och visst ni kan ju tro att tråden handlar om adobe's flash cs3 också, men nej. :D jag bara försöker hjälpa min kompis. ha det! ****
  3. Map Editor Tutorial Ladda ner map editorn här. Extrahera filen till en map på skrivbordet. Tryck sedan på Kör i start menyn. (Genväg för Vista användare: Windows Tangenten + R). Skriv in: C:\Program Files\Tibia och tryck på enter. OBS: Du måste ha Tibia 8.1 installerat på din dator! Nu öppnas Tibia mappen. Kopiera sedan filerna Tibia.spr och Tibia.dat till mappen där du extraherade map editorn. Sedan ska det gå att öppna map editorn utan problem och errors. Nu kan du antingen börja bygga på din egna map eller redigera en som du redan har på servern: ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Att bygga en egen map. Jag tänker inte lära er mappa utan bara att få in den i servern. Om du har byggt en egen map rekommenderar jag att spara den som en .otbm fil. När det är klart får du ut två filer: namn-spawn.xml och namn.otbm (Namn kan ersättas med vad som helst). Spawn filen håller reda på dina monster och otbm filen är själva mappen. Båda är mycket viktiga. För att få in den i servern ska du lägga båda filerna i din otserver mapp. Men du måste lägga dem i en mapp som heter world! Sedan får du gå in i config.lua (med anteckningar eller notepad) och ändra lite. -- map location map = "data/world/evolutions.otbm" -- mapkind -- options: OTBM for binary map, XML for OTX map mapkind = "OTBM" till -- map location map = "data/world/dittnamnpådinmap.otbm" -- mapkind -- options: OTBM for binary map, XML for OTX map mapkind = "OTBM" Sedan ska det gå att starta servern utan problem. Tänk på att du måste se till så att dina characters kan logga in på mappen utan att hamna på något konstigt ställe. Det gör du genom att gå in i data\players\dittnamnpådinchar.xml och ändra <spawn x="xxx" y="xxx" z="x"/><temple x="xxx" y="xxx" z="x"/> Spawn är var man hanmnar när man loggar in, det ändras beroende på vart man loggar ut. Temple ändras inte. Det är där man hamnar när man dör. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Att redigera en map. Är enkelt, men om du byter namn på mappen kan du får problem. Ett tips för nybörjare är att inte byta namn på mappar som de redigerar. Om du öppnar t.ex en map som redan finns i servern kan du få errors, men det är enkelt att fixa. Om du öppnar en map och det står att det saknas t.ex ett monster som heter Demon går du in i mappen som du har map editorn i och öppnar creatures.xml. Där lägger du in detta: <creature looktype="35" name="Demon" type="monster"/> Looktype får du själv ta reda på. Nr. 35 representerar demon. Men det spelar ingen roll hur de ser ut i map editorn. bara de heter rätt. Förklaring: Alla monster finns i XML filer i din server. Inuti dem finns all data om monstret. Så även om mapeditorn tror att demon ser ut som ett sheep så läser ändå servern av monstrets data och ser att den faktiskt ser ut på ett annat sätt. Exempel från demon.xml: <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <monster name="Demon" nameDescription="a demon" race="fire" experience="6000" speed="280" manacost="0"> <health now="8200" max="8200"/> <look type="35" head="20" body="30" legs="40" feet="50" corpse="2916"/> <targetchange interval="2000" chance="5"/> <strategy attack="100" defense="0"/> <flags> <flag summonable="0"/> <flag attackable="1"/> <flag hostile="1"/> <flag illusionable="0"/> <flag convinceable="0"/> <flag pushable="0"/> <flag canpushitems="1"/> <flag staticattack="40"/> <flag lightlevel="0"/> <flag lightcolor="0"/> <flag targetdistance="1"/> <flag runonhealth="0"/> </flags> <attacks> <attack name="melee" interval="2000" min="0" max="-450"/> <attack name="Great Fireball" interval="3500" chance="20" min="-100" max="-350"/> <attack name="Great Fireball" interval="2000" chance="15" min="-100" max="-350"/> <attack name="Great Fireball" interval="4500" chance="20" min="-100" max="-350"/> <attack name="Combustion" interval="20000" chance="10" min="-100" max="-150"/> <attack name="Great Energy Beam" interval="8000" chance="20" min="-200" max="-500"/> </attacks> <defenses armor="40" defense="45"> <defense name="Ultimate Healing" interval="4000" chance="5" min="50" max="200"/> </defenses> <immunities> <immunity physical="0"/> <immunity energy="0"/> <immunity fire="1"/> <immunity poison="1"/> <immunity lifedrain="0"/> <immunity paralyze="1"/> <immunity outfit="1"/> <immunity drunk="1"/> <immunity invisible="1"/> <immunity ice="0"/> </immunities> <summons max="2"> <summon name="fire elemental" interval="4000" chance="10"/> </summons> <voices interval="1000" chance="10"> <voice sentence="Your soul will be mine!"/> <voice sentence="MWA HA HA HA HA!"/> </voices> <loot> <item id="2148" countmax="100" chance1="100000" chancemax="0"/> <item id="2148" countmax="25" chance1="100000" chancemax="0"/> <item id="2393" chance="1000"/> <item id="2514" chance="500"/> <item id="2432" chance="1538"/> <item id="2472" chance="333"/> <item id="5906" chance="6033"/> <item id="1987" chance="100000"> <inside> <item id="2678" countmax="3" chance1="10000" chancemax="0"/> <item id="2148" countmax="100" chance1="100000" chancemax="0"/> <item id="2151" countmax="4" chance1="4000" chancemax="0"/> <item id="2462" chance="555"/> <item id="2149" countmax="3" chance1="1428" chancemax="0"/> <item id="2171" chance="1333"/> <item id="2387" chance="6666"/> <item id="2470" chance="400"/> <item id="2520" chance="666"/> <item id="2418" chance="833"/> <item id="2377" chance="3333"/> <item id="6090" chance="2000"/> <item id="7368" countmax="4" chance1="6666" chancemax="0"/> </inside> </item> </loot> </monster> Du gör samma sak med NPC: Creatures.xml i map editor mappen: <creature looktype="xxx" name="Namn på npcn" type="npc"/> ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Någon annan gång ska jag förklara hur man gör egna monster och lägger in dem i mapeditor. Hoppas någon fick nytta av detta. Blizzards,
  4. Blizzards

    The Simpson Game

    det blev tråkigt dagen efter, och så retar jag mig på grafiken. <_< 2/5
  5. Aries är en ganska bra server för nybörjare (om du nu är det), du kan ladda ner den här.
×
  • Skapa ny...