Hoppa till innehåll

Inget Ljud I Datorn


TaBorMig
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

 

Efter jag formaterat min dator finns inget ljud, sist fick jag installera filerna från en skiva jag fick med när jag köpte datorn, inte XP skivan utan en skiva med tillägg och sånnt, har inte kvar skivorna vad ska jag göra nu? har inget ljud installerat finns det inte någon som kan lägga up filerna i en rar eller ge länk där man kan ladda ner dom?

 

Det känns värkligen obehagligt att sita på en dator utan ljud!

 

Tack så länge :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du har ljudkort från te.x creative så går du bara in på deras hemsida och laddar ner drivrutiner, hur enkelt som helst.

 

Jag gör alltid det när jag tappat bort skivor eller helt enkelt vill ha den senaste versionen till program och drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men jag vet ej vilken ljudkort jag har :/

prova Kontrollpanelen > ljud tal och ljudenheter > Ljud och ljudenheter, och så ska det stå något till höger om den första högtalaren

 

profecy kan försöka med samma sak och googla på det som står + driver

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NU FUNKAR DET! inget vad ni sa funkade för mig, men jag hittade en codec som installerar ljudet, min ompis testade också ladda ner det och det funkade för han , kvittar vilket ljudkrot man har för vi har två olika.

 

profecy, pröva att ladda ner detta:

LADDA NER HÄR!

AC94 Realtek Codec (FUNKAR PÅ ALLA DATORER/LJUDKORT FAST DU EJ HAR "REALTEK

Redigerat av TaBorMig
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...