shoobes Skrivet 7 Februari 2008 Rapport Skrivet 7 Februari 2008 Jag har en ny dator utan drivrutiner och jag behöver tillgång till internet men jag vet inte hur man gör. Jag har en dator med internet men jag vill ha internet på båda. Allt är kopplat och klar jag ska bara skapa en internet anslutning på datorn. Hur gör jag? Citera
Boffaroffe Skrivet 7 Februari 2008 Rapport Skrivet 7 Februari 2008 Vilket operativsystem kör du? Vad jag vet så ska anslutningen skapas automatiskt på de flesta operativsystem när man stoppar i nätverkskabeln. Testat startat om datorn när sladden i? Citera
Katt Skrivet 7 Februari 2008 Rapport Skrivet 7 Februari 2008 Om du inte har ett ADSL-modem: 1. Gå in på Kontrollpanelen och tryck på Nätverksanslutningar. 2. Högerklicka på Anslutning till lokalt nätverk och välj Egenskaper. 3. Tryck Internet Protocol och sen på Egenskaper-knappen. 4. Välj Erhåll en IP automatiskt och Erhåll en DNS automatiskt. 5. Gå tillbaka till Nätverksanslutningar och tryck på Skapa en ny anslutning. 6. Följ Gudién. Om du har ett ADSL modem: Har du en router? Citera
shoobes Skrivet 7 Februari 2008 Författare Rapport Skrivet 7 Februari 2008 jag har XP och ett adsl modem. jag har inte anslutning till lokalt nätverk Citera
Katt Skrivet 8 Februari 2008 Rapport Skrivet 8 Februari 2008 Du har altså kopplat in två sladdar i modemet? För det går inte, du måste ha en hub eller en router eller en switch då. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.