Katt Skrivet 9 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2008 Jag har en Nokia plattskärm, men den är ganska mörk. Jag har allting på max, ljus, kontrast, färger, allt, men ändå är ljuset skumt. När jag tryker på AUTO, då blir skärmen jätteljus ett tag när den ställer in sig, så jag tror den kan bättre. Kan det vara att jag har fel adapter, det stod 19 Vac, 4.1 A, tror jag. Jag tog en 19 volts, 3.4 A adaper, eftersom jag inte har orginaladaptern. D et står ingetting om skärmen nånstans, och ändå är den rätt ny, tror jag. Den har iaf en DVI port. Kan en bättre adapter få skärmen att lysa, eller är hela skärmen bara skräp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 10 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2008 Den får helt enkelt för lite ström. Skaffa en 4.1 amphere som den behöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 10 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2008 Var får man tag på sånt då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 11 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2008 Visst är det en extern adapter utanför skärmen? Har aldrig sett en skärm med det, så jag har ingen aning om hur man får tag på det. :S Men var fick du tag på den nuvarande? Tog du den från en annan grunka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 11 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2008 Ja, det är en extern. Jag tog den ifrån en skrivare. Här hittade jag en: http://cgi.ebay.com/19V-AC-power-adapter-f...5.c51.m20.l1116 Men finns det inget svensk sida? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ant78se Skrivet 12 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2008 Ja, det är en extern. Jag tog den ifrån en skrivare. Här hittade jag en: http://cgi.ebay.com/19V-AC-power-adapter-f...5.c51.m20.l1116 Men finns det inget svensk sida? kolla på elfa.se eller liknande sidor som säljer elektronik. Om det står att skärmen behöver min 4A då måste du ge den minst det. du kan ha en traff på 5-6... xA spellar ingen roll om den är större... Skärmen drar precis så mycket han behöver Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 12 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2008 Men det konstiga är att skärmen lös lika mycket när jag körde med en 18 V adapter, 2,23 A som med 19 V, 3.4 A.. Nästan iaf. Är det då nån mekanism som utlöses vid 4,1 A som får skärmen att lysa starkare om du detta funkar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.