Gäst Keylogger Skrivet 11 Februari 2008 Rapport Skrivet 11 Februari 2008 tog igår bort linux partitionen i genom enhetshanteraren i windows. Lite dumt kanske då när jag startar om den står det GRUB Loading Stage1.5 GRUB Loading Please Wait.... Error 17 sen kommer man inte någonstans där i från. har inte tillgång tiull live cd just nu om det skulle behövas Så min fråga är hur löser man detta? Citera
Gäst data-typen Skrivet 11 Februari 2008 Rapport Skrivet 11 Februari 2008 ta windows skivan och boota från den ta reparera windows och skriv FIXBOOT och FIXMBR Citera
epaaj Skrivet 11 Februari 2008 Rapport Skrivet 11 Februari 2008 Grub's inställningar låg antagligen på den partitionen som du tagit bort. Inte så lustigt om den inte startar längre då. Ska du bara köra Windows kan du göra som data-typen här ovan har skrivit. Annars får du installera om Grub. Hur som helt måste en ny boot-loader in. Citera
Gäst Keylogger Skrivet 12 Februari 2008 Rapport Skrivet 12 Februari 2008 tack för svaret jag gjorde precis så och det funkade :) Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.