Hoppa till innehåll

Tappar Anslutningen Till Routern.

g1zm0

Rekommendera inlägg

Hej jag har ett problem med att jag tappar anslutningen till min trådlösa router.

Det brukar lägga av några gånger under dagen ibland inte alls men det börjar bli väldigt tröttsamt att det slutar funka.

Men jag brukar multiboxa på WoW ibland vilket gör att jag har 5 WoW öppna samtidigt och då slutar mitt internet att funka hela tiden några få stunder så håller det i 1 timme eller mer ibland bara några sekunder. Så jag skulle bli tacksam om jag kunde få hjälp som kan leda till att det slutar krångla.

Routern är en Zyxel p-320.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

jag har precis samma problem med min router fast min har SLADD. jag fattar inte varför jag måste rycka sladden och sätta in igen på min router då och då precis som dig där med ibland länge ibland 1 timme sen av nån anledning blir den retarded och slutar att fungera fast det står 100mb/s och alla lamport lyser som det ska på den

:EDIT jag har en DIR-100

Redigerat av Dextrozol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GripenII

Jasså?Jag har samma problem.

24 MB ADSL.

Ibland så lägger internet bara av.Men kommer tillbacka igen med låg annslutning. 1-3000 KB/s

Brukar vara 7000+

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
Gäst sopcontainer

Hm..jag har ungefär samma problem. Vi har en Netgear Rangemax router. Till min dator har jag ett trådlöst nätverkskort (netgear rangemax USB-sak). Alltså, min dator ÄR långt ifrån routern, jag vet. Men grejen är den att jag förut hade ett likadant nätverkskort som fungerade jättebra hela tiden. Sen råkade jag ta sönder det så jag köpte ett nytt likadant (inte likadan förpackning men den heter samma sak som förra) och nu vill det inte fungera lika bra. Anslutningen avbryts lite då och då. Det är grymt irriterande om man snackar med folk på msn och så loggas man ut fem gånger inom loppet av tio minuter ibland -.-

Någon som vet vad det kan bero på? Om det fungerade med mitt förra nätverkskort så borde det ju fungera nu också? Man kan ju inte vara tvungen att starta om routern varje dag det händer. Dessutom blir ju inte dom andra i nätverket så glada då...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...