ajar Skrivet 13 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2008 (redigerat) Tjenare! Internet uppkopplingen på min dator har varit hur bra som helst innan men på senare tid har det blivit sämre. Jag får upp en Telia (vår leverantör) ruta angående felsökning, trycker "ja" och får uppkopplingen fixad direkt. Problemet är att det här meddelandet återkommer nästan varannan dag och ibland över två gånger på en dag. Ibland får jag även upp ett meddelande som säger att diverse program har stött på problem och måste därför avslutas. Ibland stöter t.o.m. felsökningen på problem och måste startas om! Vad är det för problem med internet, är det bara strul i nätverket eller är det något fel på datorn? Bredbandet är 24Mbit/sek PS. Har en ganska gammal dator (köpt 2002-2003) om det spelar någon roll. Redigerat 13 Februari 2008 av nacho Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 48893 Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 Problemet kanske är själva Telia. Hade det förut och var väldigt besviken. Det kan också va nåt fel med modemet/routern. Den kanske är ikopplad fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 Hmmm, en massa program som stöter på problem och måste avslutas. Välj något program som stöter på problem och installera om det. Hjälper det så gör du samma sak med de andra programmen. Om inte så KANSKE du behöver installera om Windows. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 17 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2008 Hm... Antingen så har det kanske blivit något strul inne i routen, eller i installations filen. Testa att ominstallera den, det följer med en skiva när du köper den. Om du inte hittar den, så ring till företaget som tillverkar routen. Brukar stå på paketet, annars sök på google. Men det kan också vara fel på Windows, testa kanske att ominstallera Windows. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.