Hoppa till innehåll

Internet Problem


ajar

Rekommendera inlägg

Tjenare! Internet uppkopplingen på min dator har varit hur bra som helst innan men på senare tid har det blivit sämre. Jag får upp en Telia (vår leverantör) ruta angående felsökning, trycker "ja" och får uppkopplingen fixad direkt. Problemet är att det här meddelandet återkommer nästan varannan dag och ibland över två gånger på en dag. Ibland får jag även upp ett meddelande som säger att diverse program har stött på problem och måste därför avslutas. Ibland stöter t.o.m. felsökningen på problem och måste startas om! Vad är det för problem med internet, är det bara strul i nätverket eller är det något fel på datorn? Bredbandet är 24Mbit/sek

 

PS. Har en ganska gammal dator (köpt 2002-2003) om det spelar någon roll.

Redigerat av nacho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmmm, en massa program som stöter på problem och måste avslutas.

Välj något program som stöter på problem och installera om det.

Hjälper det så gör du samma sak med de andra programmen.

Om inte så KANSKE du behöver installera om Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Hm...

 

Antingen så har det kanske blivit något strul inne i routen, eller i installations filen. Testa att ominstallera den, det följer med en skiva när du köper den. Om du inte hittar den, så ring till företaget som tillverkar routen. Brukar stå på paketet, annars sök på google.

 

Men det kan också vara fel på Windows, testa kanske att ominstallera Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...