Hoppa till innehåll

Min Första Webdesign


PurpleHaze
 Dela

Rekommendera inlägg

Snygg design, tycker om att den är rundad i toppen.

 

Dock tycker jag bet blir för mycket rött med den andra bågen under huvud bågen, upprepande. Om du fattar var jag menar.

 

Får man fråga hur du gjorde bågarna?

 

Edit: Ok kan bero på det. Men hur gör du dom?

Redigerat av SilverKnight
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snygg design, tycker om att den är rundad i toppen.

 

Dock tycker jag bet blir för mycket rött med den andra bågen under huvud bågen, upprepande. Om du fattar var jag menar.

 

Får man fråga hur du gjorde bågarna?

 

Edit: Ok kan bero på det. Men hur gör du dom?

Lite mycket att förklara, men grundligt så tog jag bara Rounded Rectangle tool och gjorde en rektangel, sedan Edit -> Transform -> Warp -> Arc. Använde 10 på Bend.

 

Sen för att få bågen att se ut just så blev ju givetbis lite mer jobb.

Redigerat av Capa
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snygg design, tycker om att den är rundad i toppen.

 

Dock tycker jag bet blir för mycket rött med den andra bågen under huvud bågen, upprepande. Om du fattar var jag menar.

 

Får man fråga hur du gjorde bågarna?

 

Edit: Ok kan bero på det. Men hur gör du dom?

Lite mycket att förklara, men grundligt så tog jag bara Rounded Rectangle tool och gjorde en rektangel, sedan Edit -> Transform -> Warp -> Arc. Använde 10 på Bend.

 

Sen för att få bågen att se ut just så blev ju givetbis lite mer jobb.

 

Tack för svaret

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst Double

Lyckad och snygg, dock borde du ta bort det rosa längst ned, passar inte in.

 

Ett tips är att spara i PNG nästa gång.. ;)

Redigerat av Double
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får jag fråga hur du tänkt dig speglingen på sidans lägsta röda bend? Du kan ju inte ha olika riktningar på speglingarna. Och en spegling under ifrån ser inte lika fresh ut som en uppifrån.

 

Om du följer högra kanten på bakgrunden från toppen och till botten så kommer du se en rosa / röd prick nästan i mitten. Ta bort den annars kommer det antagligen se mysko ut sen.

 

I.o.m att du har fade'at bakgrunden i kanterna och lite på sidarna utåt i svart så får du allt ha en riktigt nice css fil eller bara ändra det till samma pattern som på bilden för att man ska få ett djup i hemsidan.

 

Angående blendings igen.. sänk opacityn på alla blendings, ser fett konstigt ut!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...