Raptomex Skrivet 20 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2008 Hej. Jo jag tror nog att jag har fått en fet virus infektion i min datorn. För att datan går trögare än någonsin, det kommer upp konstiga varningar när jag startar (alltså svart bakgrund, och sedan vit text) precis när man startar den. Jag har också fått en varning om min e-mail, det står att jag har 1264st olästna e-mails igår när jag loggade ut så hade jag 2 st. Och jag har så mycket skola så jag har inte tid med virus skanning, men jag lär nog göra det. Och angående när jag startar datorn, då är en av varningarna är att jag har lågt batteri :S Så kan jag ha fått nått virus i datorn? Som trögar ner den, och ang. Min e-mail? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 20 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2008 Hej. Jo jag tror nog att jag har fått en fet virus infektion i min datorn. För att datan går trögare än någonsin, det kommer upp konstiga varningar när jag startar (alltså svart bakgrund, och sedan vit text) precis när man startar den. Jag har också fått en varning om min e-mail, det står att jag har 1264st olästna e-mails igår när jag loggade ut så hade jag 2 st. Och jag har så mycket skola så jag har inte tid med virus skanning, men jag lär nog göra det. Och angående när jag startar datorn, då är en av varningarna är att jag har lågt batteri :S Så kan jag ha fått nått virus i datorn? Som trögar ner den, och ang. Min e-mail? Fortsätter det o bli värre så är det bara att formatera om min vän =[annars om det kyler ner så kan du virus skanna men skulle rekommendera att du formaterar om så inget krashar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 20 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2008 Du verkar ha ett ganska kraftigt virus. Tanka Kaspersky AntiVirus (gratis 30 dagars trial) på http://www.kaspersky.com/anti-virus_trial och virussök sedan hela datorn. Verkar dock vara ganska konstigt så om inte Kaspersky hittar något så får du väl formatera datorn. Men glöm inte att göra backup på alla viktiga filer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 22 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2008 Okej så här gjorde jag; Scannade datorn med nod32, men hittade inget. Scannade med ad-aware, och lika där, inget. Tills slut så scannade jag med spybot, då fick jag upp information om att det var en jädra trojan i win32, eller om det var win23 :) Men jag tog bort den, och så synd var det att trojanen satt på en steam grej ''/ Men jag ska försöka fixa det, men nu så får jag inte fram nångra konstiga medelande mm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 22 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2008 Annars så kan du ju alltid testa att starta din dator i felsäkert läge och köra en systemåterställning så kanske det fungerar bättre. Men som sagt, glöm inte att göra backup på alla viktiga filer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kosmoo Skrivet 22 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2008 Trojaner usch de är jobbiga. Vissa virusprogram har problem med att hitta Trojaner Maskar och annat, men du hade himla tur som hittade den. Själv har jag på Avast! Anti virus hela tiden och den upptäcker ifall en trojan eller annat försöker ta sig in i datorn, så står de typ radera påmin mig senare eller så, jag tyckar ialla fall att Avast! är ett helt perfekt Antivirus program. Testa de nyaste varianten, det är den jag har. Hoppas din dator blir bättre!! MVH//Kosmoo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 24 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2008 (redigerat) Trojaner usch de är jobbiga. Vissa virusprogram har problem med att hitta Trojaner Maskar och annat, men du hade himla tur som hittade den. Själv har jag på Avast! Anti virus hela tiden och den upptäcker ifall en trojan eller annat försöker ta sig in i datorn, så står de typ radera påmin mig senare eller så, jag tyckar ialla fall att Avast! är ett helt perfekt Antivirus program. Testa de nyaste varianten, det är den jag har. Hoppas din dator blir bättre!! MVH//Kosmoo Jag använder också avast! det är väldigt bra! (Förlåt för offtopic) Jag hadde f-secure, men jag har köpt 3st olika virus skydd, och det är, McAfee,Nod32 och kaspersky.Men jag använder ju bara ett virus skydd. Redigerat 24 Februari 2008 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.