Hoppa till innehåll

Problem Med Min Dator


Gäst TheWho

Rekommendera inlägg

Hej.

 

Nu har jag problem med min dator. När jag startar den så fryser den ibland, ibland går det fint. Men sedan när jag har loggat in så fryser den alltid efter att NOD32 har startat. Innan fungerar det perfekt, förutom explorer.exe som inte fungerar så perfekt. Vad ska jag göra? Hjälp uppskattas, 400fm till den som först kommer med ett fungerabnde svar. Kan det bero på att jag installerade NOD32 igår?

 

//TheWho

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej.

 

Nu har jag problem med min dator. När jag startar den så fryser den ibland, ibland går det fint. Men sedan när jag har loggat in så fryser den alltid efter att NOD32 har startat. Innan fungerar det perfekt, förutom explorer.exe som inte fungerar så perfekt. Vad ska jag göra? Hjälp uppskattas, 400fm till den som först kommer med ett fungerabnde svar. Kan det bero på att jag installerade NOD32 igår?

 

//TheWho

Ja, om det var en torrent kan den ha inehållt ett virus. Men vad man ska göra åt det är svårt utan att tabort allt. Men försöka att tabort det i felsäkertläge.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej.

 

Nu har jag problem med min dator. När jag startar den så fryser den ibland, ibland går det fint. Men sedan när jag har loggat in så fryser den alltid efter att NOD32 har startat. Innan fungerar det perfekt, förutom explorer.exe som inte fungerar så perfekt. Vad ska jag göra? Hjälp uppskattas, 400fm till den som först kommer med ett fungerabnde svar. Kan det bero på att jag installerade NOD32 igår?

 

//TheWho

Ja, om det var en torrent kan den ha inehållt ett virus. Men vad man ska göra åt det är svårt utan att tabort allt. Men försöka att tabort det i felsäkertläge.

 

Laddade inte ner en torrent med den, utan direkt från deras hemsida. Har testat med felsäkert, men den står bara kvar på samma ställe när jag startar det. Det är när "_" uppe i vänstra hörnet blinkar, inget annat. Har nästan aldrig använt felsäkert läge. :/

 

EDIT: Testade att använda senaste konfigurations inställningar och liknande, och nu funkar det. Hoppas bara att det håller i sig.

 

EDIT2: Inte f*n fungerade det heller.

Redigerat av TheWho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du måste ha fått ett virus ifall senaste konfigurations inställningar inte fungera. Fanns det inget annat du har gjort innan detta hände mer än att laddat ner NOD32?

Inte som jag kommer ihåg. :/

 

Tror väl att det är virus isådana fall. Men kan det inte vara att NOD32 och AVG krockar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du måste ha fått ett virus ifall senaste konfigurations inställningar inte fungera. Fanns det inget annat du har gjort innan detta hände mer än att laddat ner NOD32?

Inte som jag kommer ihåg. :/

 

Tror väl att det är virus isådana fall. Men kan det inte vara att NOD32 och AVG krockar?

 

Ja det kan vara att avg och nod32 krockar, man ska inte ha 2 virus skydd för det brukar sällan fungera så prova att ta bort antingen nod32 eller avg.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du måste ha fått ett virus ifall senaste konfigurations inställningar inte fungera. Fanns det inget annat du har gjort innan detta hände mer än att laddat ner NOD32?

Inte som jag kommer ihåg. :/

 

Tror väl att det är virus isådana fall. Men kan det inte vara att NOD32 och AVG krockar?

 

Ja det kan vara att avg och nod32 krockar, man ska inte ha 2 virus skydd för det brukar sällan fungera så prova att ta bort antingen nod32 eller avg.

 

Hinner aldrig. Och när jag ska ta bort med felsäkert så blinkar bara "_" i högra hörnet som sagt när jag ska starta felsäkert.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...