Firecracker Skrivet 22 Februari 2008 Rapport Skrivet 22 Februari 2008 Tjena! Har fixat igång min server och allting nu. Och det går fin-fint för min brorsa att connecta. Men när några av mina andra kompisar ska försöka ta sig in så står det bara "server is not responding" för dom. Vad kan det bero på? Om ni undrar så är brandväggen i routern helt avstängd så det ska inte vara brandväggen som hindrar nåt. En annan konstig sak är att endel okända spelare har lyckats ta sig in på servern, men inte mina kompisar. Någon idé på vad som är felet?
Vitdom Skrivet 22 Februari 2008 Rapport Skrivet 22 Februari 2008 Tjena! Har fixat igång min server och allting nu. Och det går fin-fint för min brorsa att connecta. Men när några av mina andra kompisar ska försöka ta sig in så står det bara "server is not responding" för dom. Vad kan det bero på? Om ni undrar så är brandväggen i routern helt avstängd så det ska inte vara brandväggen som hindrar nåt. En annan konstig sak är att endel okända spelare har lyckats ta sig in på servern, men inte mina kompisar. Någon idé på vad som är felet? ta reda på vilken port det är servern andvänder(standard är 27015), gå in på www.minip.se och skriv såhär: IpAdress:27015 ge den till dina kompisar så ska det fungera, du ger antagligen din interna ip adress så du måste ge den externa.
Firecracker Skrivet 22 Februari 2008 Författare Rapport Skrivet 22 Februari 2008 ok, får pröva med det nästa gång dom ska spela. Men det går då jätte bra för andra spelare att joina :). Just nu är det inne 3st på server och lirar. =)
Rekommendera inlägg