Hoppa till innehåll

Troligen Infekterad Med En Keylogger.

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Tja.

Jag satt här en dag och surfade lite på wow-europe.com's forum, och råkade klicka en länk till en keylogger.. Länken hette nåt med "web.wefine.com", men jag hann bara vara inne i några sekunder innan jag såg inläggen under länken, jag stängde det direkt.

Och nu undrar jag om min dator redan kan ha blivit infekterad?

Använder Firefox med INGEN Noscript (Installerade det efter incidenten ._.).

Och enligt en kille på Wow-europe som hade avast! och hade varit inne på sidan, sa att avast! hade gett han en varning om att sidan innehållde en Worm vid namn "VBS: Malware-gen", och senare, efter jag sökt lite på det så upptäckte jag till min lycka att jag inte var infekterad med Wormen.

Men jag är ändå osäker om keyloggern.. Det kanske fanns en på sidan? Har kört Ad-Ware, AVG och Spybot som inte hittat nåt, kört några processor program som letar efter konstiga processorer som körs i bakgrunden och hittade inget speciellt.

Det verkar inte som jag blivit utsatt men vem vet om det är en väldig sofistikerad keylogger?

Också tömt Cookies/Temp/Temporary Internet Files.

Hoppas ni kan hjälpa mig.

EDIT : "PROBLEMET" ÄR LÖST!

Redigerat av Odet
Skrivet

Om du nu vet att du inte är infekterad, varför fortsätter du att leta?

Du är förmodligen inte infekterad med något virus. Det va nog en länk till en sida där man kunde ladda ner en fil. Hade man gjort detta och kört den så hade du fått virus. HijackThis är bra för att se dolda processer tror jag.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...