Aircondition Skrivet 10 April 2008 Rapport Dela Skrivet 10 April 2008 NHL och Fifa har väll funnits å typ 50år?Hahahahaha. Nej, absolut inte. NHL Hockey Games Fifa Football Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sladdis Skrivet 10 April 2008 Rapport Dela Skrivet 10 April 2008 Första FIFA kom la 1991 om jag inte missminner mig. Och Krille97; Det stavar äldsta, inte gammlaste. NES-spelen borde ju vara äldst.Spelet som kommit till flest konsoller är dock Tetris, gjort av en ryss(?) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 10 April 2008 Rapport Dela Skrivet 10 April 2008 Äldsta spelet till PS2? hmm bra fråga kanske fifa? :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
XD1 Skrivet 26 April 2008 Rapport Dela Skrivet 26 April 2008 :o GTA värkar vara gammalt...japp det är det Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bplay Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 Jag har spelat Gta 1 för jättelänge sedan på ps1 :P då såg man figuren uppifrån, men då var det sjukt kul ;P http://www.gtanetwork.it/gtaold/pics/screen/gta1_01.jpg Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 Den där bilden väckte många minnen :wub: Det var tider det <: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bplay Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 Ja håller med. Hade nästan glömt bort hur det såg ut förrän jag googlade fram bilden ^^ sjukt länge sedan Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nizze10 Skrivet 7 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2008 GTA SA till datorn kom ut 2005 Augusti, tror jag det va. Så GTA SA är ganska gammalt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 8 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2008 Gammlaste? Tror du menar äldsta. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 8 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2008 Tetris var väll knappast till Ps2? jag vet att James Bond: Agent under fire var rätt tidigt, Dinosaurier detsammaDet var väl nåt av de första som kom ut ? BTW grammatik fel på trådrubriken, äldsta skarre va. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cryo Skrivet 9 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2008 Haha roligaste tråden på länge :) Pong är nog äldst av alla spel.. Ett av de första spelen till Ps2 va ju X-Squad eller nått sånt Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lillasyst3r Skrivet 9 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2008 Suck. Tetris är inte ens i närheten av det äldsta, Gjordes väl ca 1985 om jag inte har fel. >_> Tagen från Wikipedia: Det första kända elektroniska spelet skapades av William Higinbotham 1958. Han arbetade på ett forskningsinstitut i USA där det pågick en utställning om datorer. Besökarna var dock få då folk ännu tyckte datorer var trista och oanvändbara. För att locka folk gjorde William spelet "Tennis for Two". Det gick ut på att skicka en boll fram och tillbaka över ett streck. Kontrollen var en dosa med ratt och en knapp. Knappen sköt iväg bollen och ratten användes för att sikta med. Bilden visades på ett oscilloskop med en skärm på 10 cm i diameter. Som spel betraktat var det inte så intressant men idén var helt ny så folk köade för att få provspela. har faktiskt läst om något ännu äldre, kommer ej ihåg var. men man var typ en prick som skulle skjuta prickar på andra prickar eller något sådant ^^ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg