Hari Skrivet 8 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2008 Tjena! Ni programmerare ska få en liten uppgift av mig, att hjälpa mig med en sak :P Hjälp uppskattas väl. Så här är det: Är medlem på Hamsterpaj.net - Där kan man ha som ''flaggor'' på sin presentation, om ni vet vad jag menar? annars bli medlem där och kolla.. Det finns en flagga som man inte kan få, så här står det: Hackerflaggan Denna flagga går inte att välja, utan man är tvungen att utnyttja en säkerhetslucka på Hamsterpaj för att kunna visa den på sin profil. Såg en som hade den, och dem säger att man ska använda Firebug i Firefox :P Har försökt hela natten att ändra i CSS och html med FIrebug men får det bara inte och funka.. Någon som skulle kunna göra en liten fin guide åt mig? Skulle vara mycket snällt. Kan ju inte så mycket inom HTML programmering utan är mer inriktad på C++. /Hari Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 8 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2008 (redigerat) Håll er till ämnet. Anmälningar behöver inte alltid vara något dåligt eller något om just det inlägget som är anmält. Rensade inlägg//Nafrali Redigerat 8 Mars 2008 av Nafrali Tog bort några inlägg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 9 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2008 (redigerat) http://www.hamsterpaj.net/javascripts/flags-customize.js kollar du där så verkar det vara en sjuh*lvetes sträng den skickar iväg, så med ett "packet sniffar" program borde du kunna ta paketet och ändra, alternativt göra en egen sida som skickar... Rätt trött nu iofs, men borde funka EDIT: ahh.. hittade hur man gjorde nu, du kan ignorera det jag skrev ovanför... http://www.hamsterpaj.net/traffa/profile.php?id=814110 (min profil, du ser ju att jag skapade den idag... för typ 30min sen... frågan är om jag ska avslöja detta, blir ju inte lika roligt för alla andra hackare ;) EDIT2: Sen är du ju inte riktig hacker om du inte fixar det själv heller ;) Redigerat 9 Mars 2008 av Ozoon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 16 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2008 (redigerat) Det här var ju lätt? Kolla min profil också. Nu är jag också en av de 120 hamsterpajhackerflaggsägarna. http://www.hamsterpaj.net/traffa/profile.php?id=795445 Redigerat 16 Mars 2008 av Shaitan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lalja Skrivet 17 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2008 Eftersom jag är trött, ont i kroppen och allmänt störande just nu, så ska jag nog sova ett tag till! Men, snart runt 11 kan jag titta på detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 17 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2008 (redigerat) http://images.hamsterpaj.net/user_flags/hacker.png Kan du inte bara länka till bilden? Högerklicka på bilden i någon annans presentation och kopiera adressen. Eller högerklicka på bilden här på forumet och kopiera adreseen... Redigerat 17 Mars 2008 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DamelQ Skrivet 17 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2008 Funkar det tror du? Om det funkar jag jag bli medlem och göra det xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 17 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2008 äh vafan... bli medlem, var inloggad och gå in på den här länken så får du hackerflaggan: http://www.hamsterpaj.net/traffa/flags_aja...tarian=disabled Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 17 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2008 (redigerat) Men vad f*n? Du behöver kolla på källan i ett par sekunder för att förstå hur flaggorna fungerar, sedan kan du använd tamper data(eller trycka 'Avbryt' tillräckligt snabbt) för att stoppa den, kopiera länken och sedan ändra den data som skickas, simpelt. Det är bara patetiskt att ta den när man inte vet ett skit om hur man får den. Redigerat 17 Mars 2008 av Poison Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 18 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2008 mja, man förtjänar den ju inte, men vafan, bryr mig inte så hårt om hamsterpajs community :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 24 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2008 Men vad f*n? Du behöver kolla på källan i ett par sekunder för att förstå hur flaggorna fungerar, sedan kan du använd tamper data(eller trycka 'Avbryt' tillräckligt snabbt) för att stoppa den, kopiera länken och sedan ändra den data som skickas, simpelt. Det är bara patetiskt att ta den när man inte vet ett skit om hur man får den. Tamper Data är nästan alltid användbar. :-D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.