Gäst Justfiwi Skrivet 10 Mars 2008 Rapport Skrivet 10 Mars 2008 (redigerat) Hejsan, Jo jag undrar om det finns ett program som är liksom som ett låst-skåp. Där man kan lägga in sina program, dokument och filmer så att ingen annan på datorn kan komma åt dom, utan ett lösenord. Tänk er som ett skåp, kanske en mapp eller något, där man kan lägga in sina filer, det enda sättet att komma åt dom är genom ett lösenord. JAg har hört om det, såg en länk förut på download.com, men just då var jag inte intresserad. Eller kanske hur man liksom kan låsa mappar, så att bara JAG kan komma åt dom Tacksam för snabba svar! Redigerat 10 Mars 2008 av Justfiwi Citera
igglypuff Skrivet 10 Mars 2008 Rapport Skrivet 10 Mars 2008 (redigerat) Lättaste är att göra dig till administratör på datorn, sedan låsa accountet, eller asså sätta ett lösenord, och göra alla andra accounts till begränsad åtkomst, sedan lägger du bara filerna i "Mina Dokument" ;) Redigerat 10 Mars 2008 av tysonayt Citera
Gäst Justfiwi Skrivet 10 Mars 2008 Rapport Skrivet 10 Mars 2008 Lättaste är att göra dig till administratör på datorn, sedan låsa accountet, eller asså sätta ett lösenord, och göra alla andra accounts till begränsad åtkomst, sedan lägger du bara filerna i "Mina Dokument" ;) Alltså jag söker efter ett sätt att GÖMMA dom. För jag vet, jag är administrator och jag har lösenord, men ibland måste min lillebror in på datorn för att typ spela vissa spel, som jag inte har lagt in på hans profil osv. Citera
Gäst Multi Skrivet 10 Mars 2008 Rapport Skrivet 10 Mars 2008 Lock Folder XP grymt program som gömmer filerna, kommer inte fram för än programet är startat och lösenordet skrivits in, funkar grymt för mig ;) Citera
Gäst Justfiwi Skrivet 11 Mars 2008 Rapport Skrivet 11 Mars 2008 Lock Folder XP grymt program som gömmer filerna, kommer inte fram för än programet är startat och lösenordet skrivits in, funkar grymt för mig ;) Okej, låter intressant, men jag antar att det programmet kostar eller? Citera
Gäst Multi Skrivet 11 Mars 2008 Rapport Skrivet 11 Mars 2008 Lock Folder XP grymt program som gömmer filerna, kommer inte fram för än programet är startat och lösenordet skrivits in, funkar grymt för mig ;) Okej, låter intressant, men jag antar att det programmet kostar eller? Du har PM Citera
Gäst Justfiwi Skrivet 12 Mars 2008 Rapport Skrivet 12 Mars 2008 Okej nu har jag det, jag har skaffat ett program som heter "Folder Lock". Det fungerar som ett kassaskåp, det behövs lösenord för att öppna det. När man har öppnat det så öppnas en mapp där man kan lägga in allt möjligt. När man sedan låser det får man välja att antingen bara låsa det, eller kasta om filerna så att det blir svårt att få ihop dom om man är en hacker, eller att kryptera dom. Men hur som helst vad man än väljer, så är filerna låsta och man kan inte komma åt dom utan lösenord. Resultat: Dina filer är perfekt skyddade från både hackers och föräldrar. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.