Hoppa till innehåll

Droger I Samhället

Gäst Trajzan

Rekommendera inlägg

Ehm, du är helt ute och cyklar. Det finns massvis med folk som röker cannabis legalt i USA.

Har du någon källa? Eller är det bara dina antaganden?

Varsågod:

http://www.medicalmarijuanaprocon.org/pop/StatePrograms.htm

Medical Marijuana ProCon.org

Summary of State Medical Marijuana Laws

Redigerat av Gimcor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
  • Svar 43
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Själv tycker jag att cannabis borde vara lagligt med tanke på att alkohol och tobak är farligare än cannabis.

Man blir inte fysiskt beroende av cannabis det är omöjligt och det kan hjälpa mot sjukdomar som feber, epoleptiska anfall, stress osv.

Har en lista här hemma i en tidning som det står den farligaste drogen sedan 20 mindre farligare.

Farligaste

1.Heroin

2.Kokain

3.Barbiraturer

4.metadon

5.ALKOHOL

6.Ketamin

7.Valium

8.Amfetamin

9.TOBAK

10.Subutex

11.CANNABIS

Själv så tycker jag inte att cannabis borde vara nr 11 heller pga att jag tror inte att den är farlig alls.

Men enligt dom så är både tobak och alkohol farligare och mer beroendeframkallande men ändå lagligt, antagligen för kulturgrejen...

Så cannabis borde vara lagligt, som det är i vissa länder, fast borde vara i hela världen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att cannabis borde vara lagligt med tanke på att alkohol och tobak är farligare än cannabis.

Man blir inte fysiskt beroende av cannabis det är omöjligt och det kan hjälpa mot sjukdomar som feber, epoleptiska anfall, stress osv.

Har en lista här hemma i en tidning som det står den farligaste drogen sedan 20 mindre farligare.

Farligaste

1.Heroin

2.Kokain

3.Barbiraturer

4.metadon

5.ALKOHOL

6.Ketamin

7.Valium

8.Amfetamin

9.TOBAK

10.Subutex

11.CANNABIS

Själv så tycker jag inte att cannabis borde vara nr 11 heller pga att jag tror inte att den är farlig alls.

Men enligt dom så är både tobak och alkohol farligare och mer beroendeframkallande men ändå lagligt, antagligen för kulturgrejen...

Så cannabis borde vara lagligt, som det är i vissa länder, fast borde vara i hela världen...

Feber är inte en sjukdom utan en sympton, det ingår i kroppens immunförsvar.

Det bygger upp immunförsvaret, det är en positivinverkan alltså, men för att dämpa febret fortare så är cannabis ett bra alternativ ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dom som dör av skiten får skylla sig själva.

och hummerpojken, cannabis är långt ifrån ofarligt, det tar bara längre tid för dig att dö av det. precis som med alkohol och tobak. cannabis bryter ner fett och hjärnan består igentligen nästan till 100 av fett. så den pajar alltså din hjärna totalt.

Redigerat av GlodLampa
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och hummerpojken, cannabis är långt ifrån ofarligt, det tar bara längre tid för dig att dö av det. precis som med alkohol och tobak. cannabis bryter ner fett och hjärnan består igentligen nästan till 100 av fett. så den pajar alltså din hjärna totalt.

Hur skriver du egentligen? Först påstår du att det är farligt, men sedan skriver du att man lever längre om man brukar cannabis. På tal om det där med att hjärnan förstörs; hjärnan förstörs inte särskilt mycket av att använda cannabis bara för att THC:n lagras i kroppsfettet. Du kan få lite sämre psyke däremot om du brukar cannabis under en längre men då talar vi om 10-30 års regelbunden användning.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur skriver du egentligen? Först påstår du att det är farligt, men sedan skriver du att man lever längre om man brukar cannabis. På tal om det där med att hjärnan förstörs; hjärnan förstörs inte särskilt mycket av att använda cannabis bara för att THC:n lagras i kroppsfettet. Du kan få lite sämre psyke däremot om du brukar cannabis under en längre men då talar vi om 10-30 års regelbunden användning.

jag sa aldrig att det var ofarligt, jag sa att det tar längre tid att dö av cannabis än av säg heroin. alltså är det som tobak eller alkohol. som också tar lång tid innan man märker skador.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sagt att det är ofarligt.

I princip är inget ofarligt, näringsämnen som vitaminer och mineral kan ge dödsfall

om det överdoseras. Handlar bara om hur farligt det är och hur lätt det är och missbruka

det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag sa aldrig att det var ofarligt, jag sa att det tar längre tid att dö av cannabis än av säg heroin. alltså är det som tobak eller alkohol. som också tar lång tid innan man märker skador.

Hur många har dött av en överdos av cannabis i världen då?

0

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur många har dött av en överdos av cannabis i världen då?

0

det jag har sagt är att det är väldigt svårt att överdosera på cannabis (0.5 kg på 15 min krävs för en man), däremot att det är som alkohol och cigaretter, det dödar långsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok...nu har folk flera gånger sagt att cannabis inte är lika farligt som alkohol och tobak men att alkohol och tobak är tillåtet pga. tradition. Och det tror ajg stämmer, ni säger att man inte blir beroende av cannabis, och det är inte farligt i små mängder, det kan ajg hålla med om.

Men att ni säger att det är anledningar till att tillåtat det? Vadå, så ni menar att det inte räcker med tobak och alkohol? Eller vad? Ni som är för en legalisering av cannabis...kan ni inte då ta en cigg istället om ni nu ska förstöra kroppen med något eller en sup? Varför är det så viktigt att skaffa fler sätt att förstöra kroppen på? För att det är inte nyttigt me cannabis.

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Ok...nu har folk flera gånger sagt att cannabis inte är lika farligt som alkohol och tobak men att alkohol och tobak är tillåtet pga. tradition. Och det tror ajg stämmer, ni säger att man inte blir beroende av cannabis, och det är inte farligt i små mängder, det kan ajg hålla med om.

Men att ni säger att det är anledningar till att tillåtat det? Vadå, så ni menar att det inte räcker med tobak och alkohol? Eller vad? Ni som är för en legalisering av cannabis...kan ni inte då ta en cigg istället om ni nu ska förstöra kroppen med något eller en sup? Varför är det så viktigt att skaffa fler sätt att förstöra kroppen på? För att det är inte nyttigt me cannabis.

Soad_token

Vi vill helt enkelt att tobak ska ersättas med cannabis. Så istället för att folk går på stan och röker tobak, kan dem röka cannabis. Varje år dör hundratusentals människor av överdos av tobak. Så om tobak ersätts, så kommer hundratusentals, kanske till och med någon miljon liv per år att överleva istället för att dö.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Soad_token

Cigaretterna är inte så gammal, kanske 200-300år gammal, och det var då spaniorerna tyckte att det var jobbigt

och handskas med en vattenpipa, som då hade införts i Spanien av araberna förlängesen då araberna kontrollerade många delar av Spanien. Och så var det dem fattiga som brukade röka cigaretter också, folk brukade rulla ihop egna.

Alkohol däremot har sjunkt in och blivit som en tradition.

Soad_token

Vi vill helt enkelt att tobak ska ersättas med cannabis. Så istället för att folk går på stan och röker tobak, kan dem röka cannabis. Varje år dör hundratusentals människor av överdos av tobak. Så om tobak ersätts, så kommer hundratusentals, kanske till och med någon miljon liv per år att överleva istället för att dö.

Cannabis kommer skapa fler dödsfall runt om kring en, kanske inte åt sig själv, men man blir hög av det,

det ökar risken för och få dåligt sinne.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...