mryamanami Skrivet 13 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2008 Jag behöver hjälp nu!! När jag startar Tf2 och resten av Mina orange box spel så står det bara : failed to create D3D tror jag.. Jag har prövat skriva in - dxlevel 80/1 eller vad det nu är men det funkar ändå inte.. mitt grafikkort är: Radeon sapphire 2600 Hd pro. när jag försöker installera catalyst uppdateringen till mitt grafikkort så står det: couldnt find driver blablabla.. det menas typ att den inte kan hitta grafikkortet. mitt förra grafikkort gick sönder så det kasta jag.. KAN NÅGON HJÄLPA MIG JAG VILL SPEAL ORANGE BOX NU!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viikiie Skrivet 13 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2008 Lets not get crazy! Typ driver och grafakort är ju inte samma sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 13 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2008 Är du säker på att du valt rätt drivrutin sida för ditt grafikkort? http://ati.amd.com/support/driver.html Men om du ska ha drivrutiner mer inriktade på spel så kan du prova omegadrivers här: http://www.omegadrivers.net/ati_winxp.php. Finns tyvärr bara för XP. Och vad jag har förstått så hör "Radeon sapphire 2600 Hd pro" till Radeon HD 2600 Series (PCle). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 14 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2008 Det kan vara så att ditt grafikkort/drivrutin inte stödjer Direct 3D. Leta på tillverkarens hemsida och om du inte hittar någon drivrutin rekommenderar jag dig att köpa ett nVidia kort istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 14 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2008 Det kan vara så att ditt grafikkort/drivrutin inte stödjer Direct 3D. Leta på tillverkarens hemsida och om du inte hittar någon drivrutin rekommenderar jag dig att köpa ett nVidia kort istället. Det där grafikkortet är MYCKET nyare än mitt gamla Radeon kort, och mitt stöder Direct 3D. Så varför borde det inte stödas på det kortet? ;) Har nästan samma drivrutiner också (Catalyst Control Center). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.