Median Skrivet 16 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2008 http://www.dustinhome.se/pd_5010129086.aspx Fick den just, och nån som vet hur länge den kommer att hålla i längden ? Klarar den dom nyare spelen som t.ex. UT3, Crysis etc? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 48893 Skrivet 16 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2008 Minnet och processorn räcker fint, men om du försöker köra Crysis med det grafikkortet blir du nog med största sannolikhet en aning besviken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 16 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2008 (redigerat) Om man räknar med att det kommer ut 1/3 så mer krävande spel än crysis inom ca 5-7 år(brukar vara kortare men det är ju ett så krävande spel) så håller den kanske ca 3-5 år sen måste du köpa en ny(absolut om 5 år xD) MEN om man räknar in ditt mycket lilla chassi utan kylning plus de andra komponenterna så håller den i ca 3 år men börjar falla sönder efter ca 1&1/2 år(endast om rummet är väl ventilerat och minimalt med damm, annars mindre(kanske 1/2 till 1 år maximalt). Och efter ca 1 - 1&1/2 år endast köra på minimala inställningar(om du inte överklockar då förstås, men det påskyndar att datorn går sönder om du inte skaffar bra kylning) Redigerat 16 Mars 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 16 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2008 Grafikkortet är tyvärr skit. Akta dig för att köpa paket från sidor som DustinHome, Siba, OnOff o.s.v. då det ofta är någon komponent som är mycket sämre än de övriga delarna i datorn och blir en flaskhals. RAM-minnet har låg frekvens också. Du hade kunnat få en mycket bättre dator för 6000kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 16 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2008 Tja, nu var det inte jag som köpte datorn ;) Men aja, räcker nog ett tag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 17 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2008 Grafikkortet klarar inte crysis så bra skulle jag tro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 17 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2008 Grafikkortet klarar inte crysis så bra skulle jag tro Aja, bara jag klarar spel som är under Crysis krav ;) Btw, klarade mini kraven på crysis iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 18 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2008 Nån som vet ett Grafikkort bättre än mitt företags överklockade 8500GT? Ska gärna ligga runt 500-1000. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr.profs Skrivet 18 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2008 Nån som vet ett Grafikkort bättre än mitt företags överklockade 8500GT? Ska gärna ligga runt 500-1000. För 500-1000 kr (antar jag att du menar :)) så kommer du inte långt i "grafikkortsvärlden", tyvärr ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xantanos Skrivet 18 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2008 men att inte ram-minnets max är 4 gb så kommer det att kunna bli problem i längden och nog skulle man kunna få betydligt bättre burkar för sex tusen. och som de andra säger så håller jag med om att grafikkortet är dåligt, crysis kommer SLAKTA kortet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 19 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2008 Kan vi lämna Crysis? Jag frågade bara om den t.ex. klarade Crysis, och nu vet jag att den inte gör med det grafikkortet. Men jag ska inte köra Crysis, inte intresserad. Aviator: 32-bit stöder bara 3,5gb RAM så, ja, jag får nog problem om jag ska utöka. Då måste jag också byta till 64 bit för att datorn ska kunna räkna dom 500 extra mb ram. Mr.profs: Aja, får väl klara mig tills jag får pengar ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 19 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2008 men att inte ram-minnets max är 4 gb så kommer det att kunna bli problem i längden och nog skulle man kunna få betydligt bättre burkar för sex tusen.Nej, det är inte mängden RAM-minne det är fel på. Största problemet är antagligen om det är Dual Channel-funktion eller inte. Det framgår inte på sidan om man kör 1GB x 3 (ej Dual Channel) eller 1GB x 2 + 512MB x 2 (Dual Channel). Sedan har väl RAM-minnet lite för låg hastighet också. 800MHz, PC6400, är att föredra för spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.