Hoppa till innehåll

Internet Explorer 8.0

Gäst sellak

Rekommendera inlägg

Gäst sellak

Jo jag undrar när Microsoft Internet Explorer 8.0 kommer släppas eller om dom ens kommer att göra en åtta.

Eller kommer dom att göra en 7.1 och så vidare?

Svar önskas!

Redigerat av sellak
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol, jag andvänder just nu IE 8.0 BETA 1.. Men jag måste emulera IE7(finns en funktion i IE8 BETA 1 som kan det) eftersom många hemsidor stödjer inte IE8, fuska är nästan kompatibel men man kan inte ändra ämnen typ.

IE8 BETA 1 riktar sig mest till utvecklare som typ vill göra sina sidor kompatibla med IE8 och andvända nya funktioner.

Länk till IE8 beta1(och information): http://www.microsoft.com/windows/products/...8/getitnow.mspx

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst sellak

Lol, jag andvänder just nu IE 8.0 BETA 1.. Men jag måste emulera IE7(finns en funktion i IE8 BETA 1 som kan det) eftersom många hemsidor stödjer inte IE8, fuska är nästan kompatibel men man kan inte ändra ämnen typ.

IE8 BETA 1 riktar sig mest till utvecklare som typ vill göra sina sidor kompatibla med IE8 och andvända nya funktioner.

Länk till IE8 beta1(och information): http://www.microsoft.com/windows/products/...8/getitnow.mspx

Hur fungerar det att ha åttan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skrev lite i mitt förra inlägg men, det är som 7an men fler funktioner som definering av ord(man behöver bara markera dom och trycka på "define") söka på ord/kartor och skicka email genom att bara markera meningarna/orden och trycka på alternativet.

De flesta webbsidor är inte så kompatibla(eller tvärt om) med IE8b1 än, det är bäst att andvända funktionen "Emulate IE7" för att härma IE7 men fortfarande ha kvar vissa nya funktioner. Betan finns inte på svenska men det går bra iallafal(är bra på engelska). De har gjort Internet alternativ fönstret lättare och effektivare och de har även laggt till "feeds" i favorites tab'n(vet inte om det fanns i IE7).

Ni kan se själva:

http://img217.imageshack.us/img217/9760/ie8testvitdomas1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst sellak

Jag har Windows XP Home Edition. Jag andvänder Windows klassiskt tema eftersom att jag tycker att det ser snyggare ut än Windows XPs standard teman och det blir bättre prestanda.

Aha

Det såg ut som typ 98

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jorå,det kan bli ganska nice fast dom måste förbättra trojanerna/virus.IE har fortfarande många virus/trojaner dom måste ta itu med.Använd Firefox istället.Inge virus och snygga add-ons.

Själv tycker jag att man ska ta eget ansvar när det gäller säkerheten på internet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

Jorå,det kan bli ganska nice fast dom måste förbättra trojanerna/virus.IE har fortfarande många virus/trojaner dom måste ta itu med.Använd Firefox istället.Inge virus och snygga add-ons.

Själv tycker jag att man ska ta eget ansvar när det gäller säkerheten på internet.

Problemet är att nyare användare inte kan så mycket om detta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...