Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Tja, det är så att jag har funderat ett tag på att skaffa en egen server dator som får stå igång dygnet runt, hade tänkt ha uppe en cs 1.6 och en wow srv på den samt kanske en torrent klient på den så man kan tanka ner lite grejjer till den som man sedan kan skicka över till min vanliga burk, eller kanske reant av streama så man kan kolla direckt om det ör möjligt.

Men vart kan man hitta en bra server som inte är allt för dyr, behöver juh knappast någon värsting maskin när jag bara ska använda de till dessa saker som man knappast kan sägaär speciellt prestanda krävande.

Skrivet

Det går att hitta nästan var som helst. Du behöver som sagt ingen jätteny och jättekraftfull dator för det där.

Kolla på prisjakt.nu eller om du vill ha begagnat finns ju inrego.se och onceagain.se.

Allt över 1GHz och 256 eller 512 MB RAM bör fungera till det mesta. Men mer skadar ju inte.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...