garkan Skrivet 30 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2008 (redigerat) Japp alla ni som sitter på en AMD Athlon 64 dator. Jag ska nu överklocka min dator då jag har över 8 fläktar och ska komma på mer sätt att kyla ner.. Jag ska överklocka min processor för mer prestanda i en kvart och testa Quake3 på den och se fps hastigheten mellan normal klockning och överklockning. Jag har : AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz (lika bra som en Intel Pentium 4 2.8 GHz) Inno3D Geforce FX 5700LE 128 MB (har en fråga om grafikkortet , kolla nedan för att se frågan) 1.5 Gb minne 333 MHz (kanske 2 Gb om jag har lust att lägga in en till 512:are lol) 250 Gb sata hdd (en simpel som jag kyler ner med 2 fläktar. 450 Watt nätaggregat (editade för jag glömde :) _______________________________________ Frågan: Hur överklockar jag ett grafikkort som mitt. Jag vill också gärna försöka lägga in 128 Mb till om det är möjligt , hur gör jag? Jag har mycket kreativitet i datorer , mest hårdvara och kan saker o ting som hur man använder bios setup o sånt shit. Jag har lagt till en fläkt till grafik kortet som håller tempraturen nere (förr 40*C - Nu 29-34*C) Hur jag gjorde var att jag tog ett gammalt nätagg och drog ut fläkten då den hade samma fläktkontakt som passar in i ett grafikkort. Så jag typ skruvade fast skiten och den sitter bra ihop med grafikkorten och gör nånstans vid 3000 rpm. ________________________________________ Bildextra kommer vid överklockning och jag hoppas att nån svarar på min fråga :) Jag kommer ta bilder varje gång jag gör nånting som då blir en 5-8 bilder om allting. Denna överklockning kommer att ske klockan 17:30 eller 18:00 då jag kanske också filmar. Men jag kanske också visar hur man kan överklocka och hur mycket jag kom upp till. Jag hoppas på att komma över 2.2 för att mitt senaste överklockning med 2 fläktar (jag bara satt o lekte i bios) så kom jag upp till 2.18 Ghz. Tack o hej. Bilder: Redigerat 30 Mars 2008 av kawar0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 30 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2008 Jag tror nog att du lugnt skulle kunna komma upp i 2.5 Ghz utan lek med en massa fläktar osv. AMD-processorer är väldigt klockvänliga. Jag har lyckats komma över 2.2 Ghz med min 1.8 Ghz AMD Athlon 3000+ utan att ha lekt inuti burken... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 30 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2008 Jag tror nog att du lugnt skulle kunna komma upp i 2.5 Ghz utan lek med en massa fläktar osv. AMD-processorer är väldigt klockvänliga. Jag har lyckats komma över 2.2 Ghz med min 1.8 Ghz AMD Athlon 3000+ utan att ha lekt inuti burken...Okey du Gimcor , jag behöver typ lite hjälp asså .. jag börjad överklocka lite nu ochkommer bara upp till 2.180 .. vad är problemet? Så här överklockar jag : Starta om datorn , öppna bios och i hastighet så väljer jag typ commander eller nått annat. Hur gör du? Svara i ett PM tack :) eller ett forumpost , whatever :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 30 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2008 Det är väldigt olika för BIOS, men jag vet att det var lite krångligt för mig början eftersom mitt RAM-minne tenderade att öka sin prestanda och var därmed tvungen att sänka den först och därefter öka CPU:n. Jag kan gå in i BIOS och kika för en lite mer noggrann beskrivning senare på dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 30 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2008 Japp alla ni som sitter på en AMD Athlon 64 dator. Jag ska nu överklocka min dator då jag har över 8 fläktar och ska komma på mer sätt att kyla ner.. Jag ska överklocka min processor för mer prestanda i en kvart och testa Quake3 på den och se fps hastigheten mellan normal klockning och överklockning. Jag har : AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz (lika bra som en Intel Pentium 4 2.8 GHz) Inno3D Geforce FX 5700LE 128 MB (har en fråga om grafikkortet , kolla nedan för att se frågan) 1.5 Gb minne 333 MHz (kanske 2 Gb om jag har lust att lägga in en till 512:are lol) 250 Gb sata hdd (en simpel som jag kyler ner med 2 fläktar. 450 Watt nätaggregat (editade för jag glömde :) _______________________________________ Frågan: Hur överklockar jag ett grafikkort som mitt. Jag vill också gärna försöka lägga in 128 Mb till om det är möjligt , hur gör jag? Jag har mycket kreativitet i datorer , mest hårdvara och kan saker o ting som hur man använder bios setup o sånt shit. Jag har lagt till en fläkt till grafik kortet som håller tempraturen nere (förr 40*C - Nu 29-34*C) Hur jag gjorde var att jag tog ett gammalt nätagg och drog ut fläkten då den hade samma fläktkontakt som passar in i ett grafikkort. Så jag typ skruvade fast skiten och den sitter bra ihop med grafikkorten och gör nånstans vid 3000 rpm. ________________________________________ Bildextra kommer vid överklockning och jag hoppas att nån svarar på min fråga :) Jag kommer ta bilder varje gång jag gör nånting som då blir en 5-8 bilder om allting. Denna överklockning kommer att ske klockan 17:30 eller 18:00 då jag kanske också filmar. Men jag kanske också visar hur man kan överklocka och hur mycket jag kom upp till. Jag hoppas på att komma över 2.2 för att mitt senaste överklockning med 2 fläktar (jag bara satt o lekte i bios) så kom jag upp till 2.18 Ghz. Tack o hej. Ditt grafikkort är inte och klocka med, du kan få bättre grafikkort än den för 200-300kr, kör så istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 30 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2008 Aja en bild kommit in , den första överklockningen gav mig 2.2 Ghz och då vid full usage så var tempraturen på 39-41. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Jag tror nog att du lugnt skulle kunna komma upp i 2.5 Ghz utan lek med en massa fläktar osv. AMD-processorer är väldigt klockvänliga. Jag har lyckats komma över 2.2 Ghz med min 1.8 Ghz AMD Athlon 3000+ utan att ha lekt inuti burken...Just på dual core så har faktiskt Intel bättre billiga processorer när det gäller att klocka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.