Rullis Skrivet 1 April 2008 Rapport Dela Skrivet 1 April 2008 Har kollat in lite på freeloadern. Stog såhär; Wii FreeLoader is really easy to use. Simply insert your FreeLoader disc and load it in the usual way. When the drive stops, eject the Wii FreeLoader disc and insert the game, which then loads and plays just like it would on its own region of Wii. It’s as simple as that! It does not damage your Wii or void the all important warranty. Som jag fattar så kan man spela alla region spel (jpn, ntsc, pal) om man bara har sett i den o så. Men kan man spela brända ntsc/jpn spel på den då? (Jag har wiikey) Rullis Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 1 April 2008 Rapport Dela Skrivet 1 April 2008 Nej, det kan du inte, isf måste du chippa din Wii. (Har frågat på ett ställe om samma sak, fast om GC.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 1 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 April 2008 Jag har chippat mitt Wii. Som jag sa, har WiiKey. Så det funkar alltså att spela brända NTSC-spel på mitt wii som är chippat + freeloadat? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
negR Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Det funkar ju att spela brända NTSC med Wiikey utan Freeloader. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Jag har chippat mitt Wii. Som jag sa, har WiiKey. Så det funkar alltså att spela brända NTSC-spel på mitt wii som är chippat + freeloadat? :P Kan ju börja med att säga att jag inte har Wii alls så... Jag vet inget om den. :P Men ja, chipp + freeloader funkar. Men du måste köpa freeloader vad jag vet, det funkar inte annars... En klasskamrat till mig har chippat, och det verkar som att han måste använda freeloader. Han säger att det låter förskräckligt, som om Wiin går sönder eller något i den stilen när man kör freeloadern, men sen funkar det finfint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LinkZ Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Om du har chippat Wii, varför ska du då ha Freeloader? :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 3 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Man kan inte spela USA spel eller Japanska spel om den är 'BARA' chippad ändå. Sån är Wii. Men på t ex PS2 så behöver man bara chip. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
negR Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Om det är WiiKey du har så ska det ju gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 3 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Har redan provat 3 olika USA spel och 2 olika JPN spel. Nu när jag har haft freeloader. Wii´et vägrar ladda dem spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
negR Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Men om det inte funkar borde du väl kontakta säljaren eller nåt? För alla jag känner med Wiikey så funkar det fint med brända NTSC- och JAP-spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Linkeeze Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 har du laddat ner den senaste updaten?(OBS -->)hörde att freeloadern (eller så var det wiikey eller båda) inte funkar med den senaste updaten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 4 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 4 April 2008 Vet vad jag ska göra för att spela utan Freeloader nu. Dock jääääävligt drygt o fixa för mig, som inte vet nåt om HUR man ska få filerna o funka som dem ska :x Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.