Hoppa till innehåll

Freeloader Fråga!


Rullis
 Dela

Rekommendera inlägg

Har kollat in lite på freeloadern.

 

Stog såhär;

 

Wii FreeLoader is really easy to use. Simply insert your FreeLoader disc and load it in the usual way. When the drive stops, eject the Wii FreeLoader disc and insert the game, which then loads and plays just like it would on its own region of Wii. It’s as simple as that! It does not damage your Wii or void the all important warranty.

 

 

Som jag fattar så kan man spela alla region spel (jpn, ntsc, pal) om man bara har sett i den o så.

 

Men kan man spela brända ntsc/jpn spel på den då? (Jag har wiikey)

 

 

 

 

Rullis

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har chippat mitt Wii. Som jag sa, har WiiKey.

 

 

Så det funkar alltså att spela brända NTSC-spel på mitt wii som är chippat + freeloadat? :P

Kan ju börja med att säga att jag inte har Wii alls så... Jag vet inget om den. :P

 

Men ja, chipp + freeloader funkar. Men du måste köpa freeloader vad jag vet, det funkar inte annars...

 

En klasskamrat till mig har chippat, och det verkar som att han måste använda freeloader. Han säger att det låter förskräckligt, som om Wiin går sönder eller något i den stilen när man kör freeloadern, men sen funkar det finfint.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...