negR Skrivet 3 April 2008 Rapport Skrivet 3 April 2008 Goddag. Jag tänker kanske sälja ett spel till en person på the internet. Men då jag aldrig sålt eller köpt nåt från nätet själv så har jag ingen koll alls hur jag ska göra... Och köparen är inte heller erfaren. XD Vi hade tänkt att jag kanske skulle skicka spelet, sen skickar han pengarna när han fått det, men givetvis så kan han ju strunta i att skicka tillbaks dem (Jag tror knappast han skulle det, men man vet aldrig) Och sen så är jag väldigt tveksam att min mamma skulle tillåta det. Nån som kan hjälpa mig? .___. Förresten, hör denna tråd hemma på Dator eller Allmänt? Citera
Vitdom Skrivet 3 April 2008 Rapport Skrivet 3 April 2008 Bäst är nog om du gör det på en ebay liknande sajt, då om den andra personen inte skickar pengarna bryter den mot reglerna, om ni inte andvänder någon sådan sajt bryter den personen faktiskt inte mot lagen tror jag. Citera
Chainsawkitten Skrivet 3 April 2008 Rapport Skrivet 3 April 2008 Bäst är nog om du gör det på en ebay liknande sajt, då om den andra personen inte skickar pengarna bryter den mot reglerna, om ni inte andvänder någon sådan sajt bryter den personen faktiskt inte mot lagen tror jag.Klart man gör. Har man ett avtal att han ska skicka pengarna är det ju mot lagen att inte göra det... Det kvittar vilket medel som används för att sluta avtalet. Likadant som att stjäla. Citera
Gäst Sladdis Skrivet 3 April 2008 Rapport Skrivet 3 April 2008 Hur långt ifrån varandra bor ni? Bor han i typ sthlm och du i Nordmaling så kan ni ju träffas om du ska te sthlm nån gång, lättare så ^ Citera
negR Skrivet 3 April 2008 Författare Rapport Skrivet 3 April 2008 Kan du berätta lite mer om Paypal? Jag ska till stockholm i sommar, men orka vänta på det. :P Citera
Boffaroffe Skrivet 4 April 2008 Rapport Skrivet 4 April 2008 Du kan ju skicka det till han med posten och använda dig av Postförskott. Detta gör att han måste betala när han hämtar ut paketet på posten, vilket är säkrast för båda. Citera
Garone Skrivet 4 April 2008 Rapport Skrivet 4 April 2008 När man använder Paypal så måste man bekräfta när paketet har kommit för att få pengarna. Men jag tror nog Boffarofle's förslag är bättre. Citera
negR Skrivet 4 April 2008 Författare Rapport Skrivet 4 April 2008 Det blir nog postförskott, men hur ska jag göra då? Åka till posten och säga "Skicka det här till denna adress med postförskott." xD Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.