elin1101 Skrivet 3 April 2008 Rapport Skrivet 3 April 2008 Jag är en tjej på 12 år och har knappt nån erfarenhet när det gäller darton, elelr självklart de man behöver veta och lite till :P Men har någåt problem med min dartor, "nästan" inga spel funkar, några få HAR funkat men itne längre :o .... 1.Jag har installerat spelet helt rätt. 2.Sätter igång spelet. 3.sedan öppnas spelet. 4.MEN när spelet öppnas så blir det helt svart på skrämen(på vissa spel så syns "spel" musen) jag väntar och väntar, men inget händer, men ljudet funkar exakt som det ska. 5. Sedan trycker jag på "minimera" knappen emellan CTRL och ALT, när jag trycker på den så ser jag spelets "meny" för ett par sek innan spelt stängs ner... Längre än så kommer jag inte. Undrar nu om någon där ute vet vad felet kan vara?, om det är nåt "okomliserat" som behövs göras?? Citera
Median Skrivet 3 April 2008 Rapport Skrivet 3 April 2008 (redigerat) Problem med grafikkortet? Kan vara damm, överhettning etc. eller så skickar du in den på reparation. Virus kan också vara en orsak, även om det är högst otroligt. Men den troligaste lösningen är att nånting är konstigt inuti datorn. Och, vilka spel kör du? Säker att din dator är bra nog för spelen? Redigerat 3 April 2008 av Odet Citera
elin1101 Skrivet 3 April 2008 Författare Rapport Skrivet 3 April 2008 Problem med grafikkortet? Kan vara damm, överhettning etc. eller så skickar du in den på reparation. Virus kan också vara en orsak, även om det är högst otroligt. Men den troligaste lösningen är att nånting är konstigt inuti datorn. Och, vilka spel kör du? Säker att din dator är bra nog för spelen? Vi ahr haft några grabbar här som kollat inuti darton, men dom hittade tydligen inget fel :S Jag kan ju säga de som inte är "nyast" Zoo tycoon funkar inte, zoo tycoon är väll inte nåt för stort spel? :S Lika så med ett spel som heter diablo som jag bara skulle se om det funka nu. Förut funka idablo, men itne nu längre :S Citera
Gäst Keylogger Skrivet 3 April 2008 Rapport Skrivet 3 April 2008 Problem med grafikkortet? Kan vara damm, överhettning etc. eller så skickar du in den på reparation. Virus kan också vara en orsak, även om det är högst otroligt. Men den troligaste lösningen är att nånting är konstigt inuti datorn. Och, vilka spel kör du? Säker att din dator är bra nog för spelen? Vi ahr haft några grabbar här som kollat inuti darton, men dom hittade tydligen inget fel :S Jag kan ju säga de som inte är "nyast" Zoo tycoon funkar inte, zoo tycoon är väll inte nåt för stort spel? :S Lika så med ett spel som heter diablo som jag bara skulle se om det funka nu. Förut funka idablo, men itne nu längre :S är det en gammal dator? Citera
elin1101 Skrivet 3 April 2008 Författare Rapport Skrivet 3 April 2008 Problem med grafikkortet? Kan vara damm, överhettning etc. eller så skickar du in den på reparation. Virus kan också vara en orsak, även om det är högst otroligt. Men den troligaste lösningen är att nånting är konstigt inuti datorn. Och, vilka spel kör du? Säker att din dator är bra nog för spelen? Vi ahr haft några grabbar här som kollat inuti darton, men dom hittade tydligen inget fel :S Jag kan ju säga de som inte är "nyast" Zoo tycoon funkar inte, zoo tycoon är väll inte nåt för stort spel? :S Lika så med ett spel som heter diablo som jag bara skulle se om det funka nu. Förut funka idablo, men itne nu längre :S är det en gammal dator? Njaaaäää, inte super gammal, men den är inte ny ... Citera
elin1101 Skrivet 3 April 2008 Författare Rapport Skrivet 3 April 2008 hur gammal är den då...? det är det jag inte vet :P Citera
elin1101 Skrivet 8 Mars 2009 Författare Rapport Skrivet 8 Mars 2009 Jag vet att tråden rä gammal men har fortfarande samma problem. Need for speed acbon funkar utmärkt, men inte the sims 2. :S . Kanske måste jag ladda ner de senaste drivrutinerna?, kan jag se om jag har dem? Citera
Racoon14 Skrivet 8 Mars 2009 Rapport Skrivet 8 Mars 2009 Jag vet att tråden rä gammal men har fortfarande samma problem. Need for speed acbon funkar utmärkt, men inte the sims 2. :S . Kanske måste jag ladda ner de senaste drivrutinerna?, kan jag se om jag har dem? Det låter ju helt klar som om det är grafikkortet...Lämna in den på lagning... Citera
elin1101 Skrivet 8 Mars 2009 Författare Rapport Skrivet 8 Mars 2009 Vi har köpt nytt grafikkort för ett tag sen... Men, need for speed kräver väll mer än the sims?, och need 4 speed funkar men inte the sims Citera
Gäst Justfiwi Skrivet 8 Mars 2009 Rapport Skrivet 8 Mars 2009 Vi har köpt nytt grafikkort för ett tag sen... Men, need for speed kräver väll mer än the sims?, och need 4 speed funkar men inte the sims Jo det kräver mer. Citera
Gäst RySs3N Skrivet 8 Mars 2009 Rapport Skrivet 8 Mars 2009 Vi har köpt nytt grafikkort för ett tag sen... Men, need for speed kräver väll mer än the sims?, och need 4 speed funkar men inte the sims ja nfs kräver mer än sims. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.