Hoppa till innehåll

Sjukt Skumt Problem!


Animal

Rekommendera inlägg

Hej, för alla som inte kan detta behöver inte skriva!

 

För några dar sen, typ 2-3 dagar sen så skulle jag gå och lägga mig, då när jag skulle stänga av datorn så händer inget asså den stannar på windows loggar ut, eller något... så då stänger jag av den manuellt (Genom att trycka på knappen ca 3sec) Så då funkade det.

 

Nästa morgon när jag kommer hem från skolan och loggar in så möts jag av att datorn säger "Datorn har återställts efter ett allvarligt fel) sen ser jag att hela skrivbordet är rensat, min bakgrundsbild är borta och det är orginalet (typ en kulle är lite moln, finns på alla) och desktopen är ändrad till windows blå (finns också på allas typ). När jag går in på mina dokument så är allt borta, bilder, filmer mm. fast när jag kollar runt så är dem förflyttad till någon lagg mapp som brukar visa sparade saker på en annan dator(asså överfört mellan datorerna typ)

 

Byter jag sedan bakgrund och loggar ut och in så är den borta igen, vafan hjälp mig.

 

 

Stort stort stort tack till den som löser problemet!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

genomsökt din dator efter virus?

Nej ska göra det...

 

Ajdå, jag hade samma problem.. Det var ett virus för mig och vi gjorde inget åt det förrän datorn packade ihop. Råder dig att skicka in den på lagning för att de ska ta bort viruset/ta bort det själv.
Mehh, då blir jag utan dator i typ en månad XD, ska först virus söka och se vad jag hittar.

 

 

 

Har virus sökt nu hittade fyra infekterade fast dock bara milda saker... inget verkar vara fel utom att när jag loggar in så kan den inte connecta till stället där allt är sparat därmed att allt blir rensat igen. Har gjort en ny användare som jag kör på nu som hittar direkt. Borde funka, eller vad tror ni, asså nu är jag admin på denna.

 

Vill höra mer från Garone för du har haft samma problem.

 

Sorry för dubbel btw.

Redigerat av epaaj
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...