Escain Skrivet 28 April 2008 Rapport Dela Skrivet 28 April 2008 Maybe, but im nat a naerd like you guys?Jag är inte pkmn-nerd. Det är bara elementär RPG-strategi. Varför använda Fire när man har Flamethrower? Skippa Blizzard och Fire Blast, de har låg chans att träffa. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IceZ Skrivet 29 April 2008 Rapport Dela Skrivet 29 April 2008 Jag håller på med ett Team på Diamond.Det ser ut så här hittils: Abowmasnow@Leftovers Adamant EQ Wood Hammer Ice Shard GrassWhistle. EV:252 i Atk och HP rest Sp.Def IV:31 i HP och Atk sen kommer jag inte ihåg något mer. Snorlax@Leftovers Impish SleepTalk Rest Body Slam EQ EV:252 Atk och HP rest Sp.Def IV?? ChoiceMence Flamethrower EQ Dragon Claw Stone Edge Inte klar Shiny Lanturn Inte klar Shiny Mightyena Inte klar Weavile Inte klar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoshi_power Skrivet 1 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2008 (redigerat) Detta e mitt team på Pokemon Sapphire :P Blaziken Lv. 100 @ Carcoal Blazekick Sky uppercut Mirrormove Firepunch Kyogre Lv.100 @ Mystic water Water spout Surf Bodyslam Sheer cold Rayquaza Lv. 100 Dragonclaw fly Fireblast Extremespeed Linoone Lv.100 @ Silk scarf Extremespeed Slash Ice beam Shock wave Latias Lv. 100 @ Twisted spoon Recover Psycich Dragonbreath Wish Shiny Mew Lv. 100 @ Twisted spoon Psycich Waterpulse Ancient power Metronome om ni undrar vad jag fick alla Twisted spoon från så har jag fångar massor av Abra : Redigerat 1 Maj 2008 av yoshi_power Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IceZ Skrivet 1 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2008 Detta e mitt team på Pokemon Sapphire :P Blaziken Lv. 100 @ Carcoal Blazekick Sky uppercut Mirrormove Firepunch Två Eld Attacker WTF?? Kyogre Lv.100 @ Mystic water Water spout Surf Bodyslam Sheer cold Två Vatten Attacker WTF?? Rayquaza Lv. 100 Dragonclaw fly Fireblast Extremespeed Inte Fly.Typ Aerial Ace Linoone Lv.100 @ Silk scarf Extremespeed Slash Ice beam Shock wave Två Normal Attacker WTF?? Latias Lv. 100 @ Twisted spoon Recover Psycich Dragonbreath Wish Byt ut DragonBreath till DragonClaw Shiny Mew Lv. 100 @ Twisted spoon Psycich Waterpulse Ancient power Metronome Byt ut allt om ni undrar vad jag fick alla Twisted spoon från så har jag fångar massor av Abra : Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apakalsong Skrivet 1 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2008 (redigerat) Kan nån kritisera mitt party? Redigerat 1 Maj 2008 av iPod Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoshi_power Skrivet 1 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2008 ehh få se nu vad jag kan ha förnått... Sapphire: Tyranitar @ Inget Lv: 61 Crunch Rockslide Earthquake Icebeam Rayquaza @ Amuletcoin Lv: 100 Crunch Icebeam Thunderbolt Flamethrower but Flamethrower mot dragonclaw du har redan en eld som kan eld Rayquaza har jag ute för tillfället, tills Anorith blir Armaldo. Salamence @ Inget Lv: 51 (har den för den kan Fly) Fly Headbutt Ember (hehe) Dragonbreath Byt ember mot fire blast Anorith @ Exp Share Lv: 30 Scratch Harden Metalclaw Watergun Blaziken @ Inget har du funderat på att ge den Chorcoal eller vad de heter? den gör Flamethrower starkare :P Lv: 70 Hyperbeam Skyuppercut Aerial ace Flamethrower SLUT! Dessutom tänk om Extremespeed skulle ta slut då? då får man ju använda slash :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 2 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Maj 2008 Anorith @ Exp Share Lv: 30 Scratch Harden Metalclaw Watergun Ser ut att bli tränad, no comment here yet.Blaziken @ Inget har du funderat på att ge den Chorcoal eller vad de heter? den gör Flamethrower starkare :P Lv: 70 Hyperbeam Skyuppercut Aerial ace Flamethrower SLUT! Använd inte charcoal. du skadar max 10-20 hp mer än normalt. Annars kan du tänka på att byta hyperbeam mot return, för två returns är starkare eller lika starkt som en hyperbeam plus att du inte är totalt värdelös en runda. Om du nu har tränat blaziken sen den var en torchic och den tycker om dig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Maser Skrivet 3 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2008 Asså :) jag har letat jättelänge efter en sån här tråd :P hehe jag gjorde tom ett konto på det här forumet ba för det xD detta är på pokemon silver, men jag har fixat nåra från blå/gul åxå SÅ: Lv 100 Mewtwo @ Focus band Psychic Safeguard Recover Body slam <-- ska byta ut, men jag vet inte till vad.... hade bara för att kunna klara poke leuge ensam :P Kommentar: med safeguard+recover so dör den typ aldrig, men om den skulle få ett Explosionanfall, så e focus band asbra (med mkt speed + recover så har man fullt liv efter 3rundor) Lv 100 Snorlax @ Leftovers Body slam rest snore belly drum Kommentar: har 509hp, nästan oslagbar om inte nån skadar mer än halva livet på 1 slag det första som händer. HYPER BEAM ÄR BRA MOT DENNA eller cross chop funkar åxå. annan svaghet=ghost Lv 100 Lugia @ scope lens om det går att få på silver, annars focus band Surf Aero blast safeguard recover kommentar: scope lens+aero blast, nån sa att det blev 60% crit chans. safeguard+recover+focusband, samma som mewtwo. Surf skadar mkt på alla, det är bra om man möter nån dark. Lv 100 Dragonite @ Brightpowder <-- ska nog byta, men vet inte till vad... outrage safeguard hyper beam thunder wave kommentar: safeguard-outrage-hyperbeam-(thunderwave om outrage va 2ggr) om och om igen är väldigt svårt att slå. Lv 100 Zapdos @ brightpowder <-- ska nog byta ut, kanske, vet itne till vad thunder fly flash protect kommentar: protect är alltid bra om mon möter nån med fly/solarbeam/sky attack som är snabbare än du. Flash är bara där för att kunna gå poke league->silver cave(Trainer Red) varvet. Fly/Electric är bra för ground funkar inte Alternativ till Zapdos: Lv 90(tränar nu) Raiko thunder crunch flash reflect kommentar: inte lika all-round som zapdos, är tex svag mot ground, och man måste ju ha nån annan med fly då. Håller på att träna så jag kan se vilken som har mest sp. attack sen vet jag inte vilken jag ska ha sist, men om jag ska ha raiko, så måste jag ha nån annan med Fly. kanske ska jag ha en till Lugia, fast nu med Fly och nåt annat istället för Surf och Aeroblast. Det är inspererat efter Lance, eftersom man aldrig vet om han tar fram den dragonite med Blizzard eller den med Thunder... Kritik tack! :D PS. jag har tänkt ut att det aldrig är bra med 4st offensiva attacker, 2 offensiva och 2 defensiva är bra. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apakalsong Skrivet 4 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2008 (redigerat) ehh få se nu vad jag kan ha förnått... Sapphire: Tyranitar @ Inget Lv: 61 Crunch Rockslide Earthquake Icebeam Rayquaza @ Amuletcoin Lv: 100 Crunch Icebeam Thunderbolt Flamethrower but Flamethrower mot dragonclaw du har redan en eld som kan eld Rayquaza har jag ute för tillfället, tills Anorith blir Armaldo. Salamence @ Inget Lv: 51 (har den för den kan Fly) Fly Headbutt Ember (hehe) Dragonbreath Byt ember mot fire blast Anorith @ Exp Share Lv: 30 Scratch Harden Metalclaw Watergun Blaziken @ Inget har du funderat på att ge den Chorcoal eller vad de heter? den gör Flamethrower starkare :P Lv: 70 Hyperbeam Skyuppercut Aerial ace Flamethrower SLUT! Dessutom tänk om Extremespeed skulle ta slut då? då får man ju använda slash :P Jag ska inte byta Flamethrower på Rayquaza. För jag har den bara tillfäligt tills Anorith blir Armaldo. Rayquaza med dom attackerna är super effektiva på hela Elite 4 utom några få på första tränaren och Armaldo men jag dödar dom ändå med en attack. Så jag slår Elite 4 på 1 min elr nått. Så det går fort att träna Anorith. Sen när Armaldo är i ca. 55 elr nått så får han köra själv på Elite 4 så den blir Ev tränad och jag tar in Rayquaza på PC:n. Förresten jag inte ens Extremspeed på nån. PUCKO! Draghon tack för dinna bra betyg. Jag lärde Blaziken Hyperbeam för jag vet inte vart Return finns. Kan nån säga vart man får Return. Redigerat 4 Maj 2008 av iPod Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 5 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2008 Sen när Armaldo är i ca. 55 elr nått så får han köra själv på Elite 4 så den blir Ev tränad och jag tar in Rayquaza på PC:n.Den får EVs genom Exp. Share. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apakalsong Skrivet 5 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2008 Ja, men inte lika mycket elr? Den får väll bara typ halva elr nått Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 5 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2008 Ja, men inte lika mycket elr? Den får väll bara typ halva elr nåttNej, den får hela. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg