Hoppa till innehåll

En Massa Problem Med Datorn!


Raptomex

Rekommendera inlägg

Hej.

 

Varje gång jag startar datorn efter att den varit avstäng ex, under natten. Då när jag startar den så kommer det upp varningar precis när jag har satt på den.

 

Det står bl.a att time-of-date att jag inte har ställt in det, det står även nånting med warning low battery (power)

Efter det så står det- please run the setup disk.

 

Så jag måste trycka på f2 för att ställa in tiden.

 

Varför blir det så? Varför måste jag ställa in en massa data som gått förlorad, ex, tiden.

Och varför blir det å stå att min (power) batteri el försörjning är låg * jag vet inte vad dom menar med det*

 

Det kan inte vara nått virus, för att jag har skannat med anti-virus, ad-aware och spybot flertals gånger.

 

Kan det vara nått fel i systemet? Jag tror det för att för nån månad sen så satt en aktiv trojan i systemet, kan det ha gjort något, jag satte den i karantän?

 

 

Jag har en till fråga;

Jo, jag brukar få typ frys lagg när jag spelar.

Exempel, när jag spelar runescape då brukar det bli och lagga fast, efter 5-9 sekunder så blir allt som vanligt.

Ibland så kommer frys lagget flera gånger på rad, och ibland så kommer det 1 gång varje timma.

På runescape så får jag det så kallat frys lagget.

 

Men när jag spelar Counter Strike Source så iställer för frys lagget så blir spelet att hacka.

 

Vad kan det bero på? Mitt video eller grafik kort? För att när jag startar css så kommer det en ruta som lyder att mina video kort eller om det var grafik kortet att jag måste uppdatera det? Bör jag göra det? Kan det vara grunden till lagget?

 

Så om det är det vart kan jag uppdatera den?

 

//Rapto

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Insnöad som jag är, visste inte att det fans ett batteri i datorn.

Men hur mycket kostar ett sådant?

 

Jag har 2 datorer, men det är på min den här datorn som jag har problem, men grafik kortet på den här datorn är ett

NVIDIA GeForce FX 5200, ska jag uppdatera det eller ska jag sätta in min ati radeon, kommer inte ihåg vad den hette, men det är eller min farsa säger att det är en av det bättre grafik kortet inom den seriern.

 

Så bör jag sätta in den? Istället för den jag har nu?

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Keylogger

det är batteriet till bios han pratar om ta reda på vad ditt modekort heter så kan vi nog visa var man beställer om det inte är inbyggt :( annars låt datorn stå på :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...