Hoppa till innehåll

Funderar På Att Köpa Ett Nytt Grafikkort...


swagzter

Rekommendera inlägg

Tja!

 

Jag tycker alla är så snabba att svara här på fuska.se så jag tänkte fråga vad jag ska köpa för nytt grafikkort! Har hört att det finns typ 2 olika kontakter in i datorn för grafikkort!! Hur vet jag vilken kontakt jag har så jag kan veta vilket nytt grafikkort jag ska köpa!! Blev kanske lite rörigt där men jag hoppas att ni fattar! RIIIKTIG tacksam för svar :) !!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du skriver inga kriterier, ingen budget, inget speciellt önskemål, utan bara att du ska köpa ett nytt grafikkort. Vi vet inte om du vill betala billigt för att klara några äldre spel på låga inställningar eller om du siktar på höga inställningar i Crysis. Det blir ganska stor skillnad. Säg gärna vilka spel du tänker spela också.

 

krille97: Varför fråga i affären? De vill ofta sälja för så mycket pengar som möjligt, och ignorerar ibland kundens behov. I alla fall i större butiker som Siba, OnOff m.fl. Det är ofta bättre att fråga på spel/hårdvaruforum då medlemmarna ofta kan mer än personalen på butikerna som jag tidigare nämnde.

Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Keylogger

Tja!

 

Jag tycker alla är så snabba att svara här på fuska.se så jag tänkte fråga vad jag ska köpa för nytt grafikkort! Har hört att det finns typ 2 olika kontakter in i datorn för grafikkort!! Hur vet jag vilken kontakt jag har så jag kan veta vilket nytt grafikkort jag ska köpa!! Blev kanske lite rörigt där men jag hoppas att ni fattar! RIIIKTIG tacksam för svar :) !!

kontakerna du menar är pci och pci-express och har du dator som inte är äldre än 2 år så borde du ha pci-express
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Ok... Jag vill kunna spela t.ex F.E.A.R, Oblivion:the elder scrolls IV, counterstrike source,need for speed prosteet m.m... Min dator är definitivt äldre än 2 år! Kan man kolla om man har pci eller pci-expres på datorn nånstans?? Och jag vill hälst ha för den lite mindre prisklassen! Och jag har windows xp home edition service pack 2 2002 .. Räker den informationen eller? Och jag tror att mitt grafikkort heter SiS 650_651_m650_740 .. Det stog om man går in på start>kör>Dxdiag>enter sen under bildskärm sen namn! !! :)

 

Men nu såg jag på webhallen så fans det AGP,PCI & PCI-Express! Så du missade AGP! Men vad är det?

 

:) På start>kör>Dxdiag>enter och sen på indata så står det på spelportsenheter PCI standard ISA bridge. Jag har en bild på det men menas det att jag har PCI och inte PCI-express????? Isåfall kan jag vell typ köpa ett grafikkort på t.ex webhallen som har PCI ???

Redigerat av 95alexander95
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad betyder "m.m."? Det är jätteviktigt att du säger ALLA spel du ska spela, det kan göra stor skillnad. Vad har du för budget?

 

Ett 9600GT klarar utan problem alla spelen du nämner. 8800GT är lite dyrare, men också rättså mycket bättre vid mer krävande inställningar.

 

Gainward GeForce 8800GT 512MB finns för 1680:- på Datorbutiken, vilket får ses som billigt. Gainward har också bättre kylning på sina grafikkort än andra tillverkare.

 

https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...UrlTag=Prisjakt

 

Gigabyte GeForce 9600GT finns för 1380:- på datorbutiken. Frågan är ju dock om man inte vill betala de extra slantarna, 300:-, och få ett 8800GT.

 

https://www.datorbutiken.com/se/Default.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...