Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

tja jag har nu windows vista och vill byta från deta kassa os till det proffsiga windows xp men jag undrar hur, kan jag ta det xp jag hade te min andra dator (fick med det när jag köpte den, en skiva och nån kod) eller måste jag köpa ett nytt eller kan jag fixa ett på nått annat sätt?

Skrivet

ok ska prova, återkommer snart

ok det kom fram några rader och jag tryckte på installera windows xp men det gick inte det stod att det fanns en nyare version av windows installerat så hur tar jag bort opperativ systemet?

• 4 veckor senare...
Gäst Justfiwi
Skrivet

tja jag har nu windows vista och vill byta från deta kassa os till det proffsiga windows xp men jag undrar hur, kan jag ta det xp jag hade te min andra dator (fick med det när jag köpte den, en skiva och nån kod) eller måste jag köpa ett nytt eller kan jag fixa ett på nått annat sätt?

När du sätter in Windows XP Recovery-CD i CD-Rom läsaren så ska du sedan klicka på F8. Sedan så kommer jag inte helt ihåg men sedan så ska du helt enkelt ta bort "Partition C:"

Och sedan installera Windows XP på den genom att typ välja skapa eller något sådant.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...