Hoppa till innehåll

Cd-ljudspår -> Mp3


Sidney

Rekommendera inlägg

Hej!

Jag har lite låtar på datorn som jag vill få in i min mobil. Problemet är att min mobil bara kan spela upp MP3-filer och låtarna år CD-ljudsår. Här är min fråga: Hur kan man översätta CD-ljudspår -> Mp3?

Kan den BARA spela upp MP3-filer?

 

Det går med vanliga Windows Media Player...
WMP konverterar bara till wma. Läget skulle alltså inte förbättras om mobilen bara stöder MP3.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Du kan ladda ner en trial version av Cool edit pro. Sedan gå in i ljud inställningarna>egenskaper> klicka på inspelning> markera Steriomixer. Kolla så att den står som val. Sedan spela upp ljudet i WMP och klicka record i cool edit pro.

Låter krångligt jag vet, men att ladda hem ett pålitligt program som rippar musik är jobbigare.

Och då får du ju möjligheten att pimpa musiken lite. (Envelope)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ladda ner en trial version av Cool edit pro. Sedan gå in i ljud inställningarna>egenskaper> klicka på inspelning> markera Steriomixer. Kolla så att den står som val. Sedan spela upp ljudet i WMP och klicka record i cool edit pro.

Låter krångligt jag vet, men att ladda hem ett pålitligt program som rippar musik är jobbigare.

Och då får du ju möjligheten att pimpa musiken lite. (Envelope)

då ska man nog använda audicity för det är ingen trial ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...