Razec Skrivet 9 April 2008 Rapport Skrivet 9 April 2008 Hur mycket skulle jag kunna få för min dator: Moderkort : Gigabyte GA K8U AGP - http://www.gigabyte.co.nz/Products/Motherb...?ProductID=1876 Processor : AMD Sempron 2800+ (1.61GHz) Grafikkort : Nvidia FX5500 DDR 256MB AGP Minne : 1GB Chassi : 3rSystem R240 (Zion) vitt med blå display - http://www.3rsys.com/english/products/view...&idx_num=68 Nätaggregat : Aopen 300W med dioder DVD HDD : Western Digital 40GB Så ungefär hur mkt skulle jag kunna få för den? (seriösa svar endast) Citera
Ozoon Skrivet 9 April 2008 Rapport Skrivet 9 April 2008 jag skulle ge dig kanske 1000kr... Men du kan säkert sälja den för 2-3 om du hittar nån halvpuckad person.. Citera
Gäst lordifan Skrivet 9 April 2008 Rapport Skrivet 9 April 2008 1000 kr? Min dator är sämre än så och jag fick paya 3000 för den, men det var ju för 2 år sen :D 50 spänn kanske du får? 2000-3000 tror jag :D Om du hittar nån idiot kan du nog få den för 4000 tusen :D Citera
Aircondition Skrivet 9 April 2008 Rapport Skrivet 9 April 2008 En 500-lapp skulle jag ge dig. På Blocket kan du dock säkert sälja den för ett par tusen, helst ska chassit lysa. Då hittar du köpare direkt. Citera
Razec Skrivet 9 April 2008 Författare Rapport Skrivet 9 April 2008 En 500-lapp skulle jag ge dig. På Blocket kan du dock säkert sälja den för ett par tusen, helst ska chassit lysa. Då hittar du köpare direkt. Det kanske inte är så konstigt att du bara vill ge 500(du har ju redan en superdator) Finns 4 neon fläktar i blått och ett blått lysrör oxå plus att det lyser i nätagget :P Citera
Aircondition Skrivet 9 April 2008 Rapport Skrivet 9 April 2008 (redigerat) 3000 säger vi då alltså? =P Må så vara, men det är inte särskilt mycket att satsa på, inte ens för en simpel kontorsdator. Redigerat 9 April 2008 av Aircondition Citera
Razec Skrivet 9 April 2008 Författare Rapport Skrivet 9 April 2008 3000 säger vi då alltså? =P Må så vara, men det är inte särskilt mycket att satsa på, inte ens för en simpel kontorsdator. För mig är den bättre än en kontorsdator iaf Uppgradera grafikkortet så är den ju plötligt bättre?? Citera
Aircondition Skrivet 9 April 2008 Rapport Skrivet 9 April 2008 Grejen är att ditt moderkort antagligen inte klarar av att uppgradera till nyare grafikkort, speciellt inte om det är lika gammalt som datorn i övrigt. Processorn är en Sepron som tyvärr är väldigt dåliga. För lite RAM-minne, och antagligen alldeles för låg hastighet. Hårddisk på 40GB som inte räcker till någonting. Att uppgradera grafikkortet till ett riktigt bra hade inte hjälpt särskilt mycket. Det går inte att köra med några usla komponenter och en riktigt bra. Om nu ens ditt moderkort kan klara av särskilt mycket bättre grafikkort. Tyvärr, kan man någonting om datorer är det här inget att satsa på. Men som sagt, Blocket. :rolleyes: Citera
Razec Skrivet 9 April 2008 Författare Rapport Skrivet 9 April 2008 Moderkortet klarar ju av tex:Sapphire X1950PRO 512MB AGP8X kanske inget monsterkort i dina ögon men det finns dom som tkr det... Sen om man vill ha en lite bättre processor så är det ju bara att köpa en billig och ''bra'' begagnat Likaså Hårddisken Citera
Mr.profs Skrivet 9 April 2008 Rapport Skrivet 9 April 2008 Det blir svårt att uppdatera den men on topic så får du nog 2000-3000 kr för den på blocket. Citera
Razec Skrivet 9 April 2008 Författare Rapport Skrivet 9 April 2008 Det blir svårt att uppdatera den men on topic så får du nog 2000-3000 kr för den på blocket. Svårt och svårt frågan är om man vill ;) Köpte den för 1725 :P så allt som är högre är jag nöjd med (köpte den i november) Citera
Aircondition Skrivet 9 April 2008 Rapport Skrivet 9 April 2008 Skriv att det är en speldator med coolt chassi som klarar alla dagens spel. I princip borde den ju faktiskt göra det. Du skriver ju inte HUR bra, hehe. Du borde nog få 3k av någon som inte kan särskilt mycket. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.