Gäst EDOBEM Skrivet 11 April 2008 Rapport Dela Skrivet 11 April 2008 (redigerat) Jag har fått ett(eller flera) virus på datorn när jag försöker ta bort med scan wizard så kommer det bara upp tips om en masa andra j*vla anti-virus program som jag testat installerat men funkar ej. Filen som oftast kommer upp heter worm.win32.netbooster hur ska jag göra för att ta bort skiten? OBS det kommer fram meddelanden att virus(en) skickar lösenord och privat information till okända på internet. Man kan inte använda ctrl+alt+del eftersom den har blivit blockerad. Redigerat 11 April 2008 av EDOBEM Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 Vad har du för något virus skydd? Har du f-secure, avg eller nått liknande så kan dom inte ta bort all virus som finns. Ladaa ner Kaspersky eller NOD32 från deras hemsidor, du kan ladda ner gratis (demo) versionen som håller i 30 dagar. Sen skannar du. Efter det så om du inte har Kaspersky eller NOD32 så rekommenderar jag att du går och köper det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EDOBEM Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 (redigerat) Kan du länka till nod32:s hemsida? Jag håller på att testa med spybot search&destroy. Redigerat 12 April 2008 av EDOBEM Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 (redigerat) Här länkar jag nu till Kaspersky och NOD32. Kaspersky ~>Kaspersky anti virus Det finns ju 3 olika altentiv, ta den som det står ; Kaspersky Anti-Virus 7.0 NOD32 ~>NOD32 Anti-Virus Klicka på ; Prova NOD32 gratis i 30 dagar. Du kan ju ladda ner Kaspersky först och ha det i 30 dagar, sen avinstallerar du det och laddar ner NOD32 i 30 dagar. Du bör ha detta som skydd; NOD32/Kaspersky *bitdefender tror jag att den hette. Spybot search & Destroy. Ad-Aware 2007. [EDIT] Du kan bara ha ett virus skydd åt taget, om du har flera så kan dom skapa problem. När du laddar ner Kaspersky 30 dagars trial, så får du inte någon brandvägg med, men ta´t lugnt, man behöver inte någon brandvägg, för att virus skyddet skyddar i allafall. Och jag tror ej att du får en brandvägg med när du testar NOD32. Men om du köper något av dom så får du med deras brandvägg. Redigerat 12 April 2008 av Kinaputt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EDOBEM Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 (redigerat) Hur stänger man av anti-virus skydden och brandvägfen? Och hur ominstallerar man dom sen då(antivirusen som man avinstallerar)? Redigerat 12 April 2008 av EDOBEM Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 Du borde köpa ett anti-virus program som kan ta bort alla virus. Vilket program använder du? För att stänga av virusprogramet kan du högerklicka på iconen i panelen i högra hörnet, om den inte finns där gå in på programet och stäng av det där, Samma med brandväggen. För att ominstallera får du väl ladda ner programet där du fick det från första början. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EDOBEM Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 Anti-viruset var med när man fick datorn. Vilka bra gratis anti-virus programm finns? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 (redigerat) Det finns tex: NOD32 som är ett av dom bästa programen. http://www.nod32.se/t_resource_10.php Redigerat 12 April 2008 av Crys Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 Det finns tex: NOD32 som är ett av dom bästa programen. http://www.nod32.se/t_resource_10.php Ja NOD32 är bra, Kaspersky, McAFee är också några altenativ. Men det kostar ju en slant att köpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EDOBEM Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 Så det finns inga gratis alternativ? Det kommer fortfarande upp en massa pop-ups att jag har virus. Och "anti-virus" programmen som säger att jag har virus säger bara att jag ska installera dom programmen men dom funkar inte att avinstallera. Hur kan man ta bort den skiten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 Så det finns inga gratis alternativ? Det kommer fortfarande upp en massa pop-ups att jag har virus. Och "anti-virus" programmen som säger att jag har virus säger bara att jag ska installera dom programmen men dom funkar inte att avinstallera. Hur kan man ta bort den skiten? avg free är ett bra gratis alternativ och ska du köpa så satsa på ikarus det klår nod32 å kaspersky, har gjort egna tester Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EDOBEM Skrivet 12 April 2008 Rapport Dela Skrivet 12 April 2008 (redigerat) Samtidigt som Jag fick virusen fick jag ngt seppat program som heter XP-Antivirus som gör ca: 1 pop-up/minuten och an kan inte ta bort det programmet hur gör jag?(funkar inte med ändra/ta bort program) Redigerat 12 April 2008 av EDOBEM Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.