PhenomII Skrivet 12 April 2008 Rapport Skrivet 12 April 2008 Hej Nu under dom senaste dagarna har mitt grafikort börgat bete sig väldligt underligt. Jag har ett Ati Radeon x1700 SE som nu har börgat spöka..... :( När jag spelar wow så får jag helt plötsligt thermal protection warning som säger att mitt grafikort är för varmt och att jag bör kolla att alla fläcktar fungerar som dom ska. Men i ati catalyst contolcenter står det att mitt grafikort bara ligger på 20 grader. Jag har öppnat och damsugit ur datorn men felet kvarstod. M.V.H Hammarbypuma Citera
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 12 April 2008 Rapport Skrivet 12 April 2008 Hej Nu under dom senaste dagarna har mitt grafikort börgat bete sig väldligt underligt. Jag har ett Ati Radeon x1700 SE som nu har börgat spöka..... :( När jag spelar wow så får jag helt plötsligt thermal protection warning som säger att mitt grafikort är för varmt och att jag bör kolla att alla fläcktar fungerar som dom ska. Men i ati catalyst contolcenter står det att mitt grafikort bara ligger på 20 grader. Jag har öppnat och damsugit ur datorn men felet kvarstod. M.V.H Hammarbypuma Gör rent vid fläktarna, det kan vara så att dom inte orkar kyla ner dint grafik kort. Citera
PhenomII Skrivet 13 April 2008 Författare Rapport Skrivet 13 April 2008 Tack för svaret ska prova. Är det möjligt att trimma fläckten på något sätt? Citera
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 13 April 2008 Rapport Skrivet 13 April 2008 Tack för svaret ska prova. Är det möjligt att trimma fläckten på något sätt? Hm, trimma går nog ej, men genom att göra rent dom så kan man kalla det en trimmning. Citera
Apex Skrivet 15 April 2008 Rapport Skrivet 15 April 2008 (redigerat) Eller ta bort det där chasit (stavning? :P) Alltså typ skalet på dator och se om det hjälper. Redigerat 15 April 2008 av StriKers Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.