💬
Logga in
Fuska.se

Angående Stavning Och Annat Liknande

67 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Vad har folket emot de som vill se läsbara inlägg? Är det inte trevligare med texter som faktiskt är enkla att läsa än texter som man får gissa sig till när nya meningar börjar?

Den större delen av folket har nog inget emot det, men dom skriver nog inte här. :)

Edit: stav fel :)

Senast ändrad:

↗ till inlägget

haha stackare .

tror att du är nåt för att du härmar och vill bli som de 20-åriga nördarna på dom större forumen.

är det verkligen nåt du vill bli?

Nej? Jag gjorde tråden för att några här stavar väldigt dåligt, och då är det bra om de får en rejäl lektion.
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Den större delen av folket har nog inget emot det, men dom skriver nog inte här. :)

Du har en poäng där =)

Men jag trodde aldrig att de som tog åt sig skulle gå till anfall på det här sättet. Men jag har sett försvar mot felaktigt skrivande förr, så det är inget nytt. De gångerna blev det dock livliga debatter och inte spammande.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Du har en poäng där =)

Men jag trodde aldrig att de som tog åt sig skulle gå till anfall på det här sättet. Men jag har sett försvar mot felaktigt skrivande förr, så det är inget nytt. De gångerna blev det dock livliga debatter och inte spammande.

Yes! 1-0 till mig! :)
Nivå 4 · Lärling Moderator

Här följer ett inlägg som jag har minst sagt otydligt inehåll. Jag postar dem i ära till de som tycker att man inte behöver läsa igenom sina inlägg och kolla den värsta felstavningen (jag menar är det så att man har några bokstäver fel men att innebärden förblir den samma så gör det inte så stor skillnad).

Soad_token

↗ till inlägget

Vad får vi att dom jagar? det dom finns i affären kommer från upp födare eller?

Ps. Det är hela inägget och en fråga. Ds.

Nivå 10 · Veteranfuskare

oejk menn vaför scka mann kuna dett her?++1+00ett=?

14 Apr 2008
↗ till inlägget

oejk menn vaför scka mann kuna dett her?++1+00ett=?

Roligt att du visar vad du är kapabel att göra.
Nivå 5 · Fuskare

Seriöst, det kommer inte hjälpa alla, um... Vi kallar dem Krille97ar. Dem kommer skriva som apor med avkapade armar ändå.

Synd det. Men jag hoppas att tråden kommer att hjälpa någon i alla fall.

Nivå 7 · Fuskare

Visst är det störigt, men så länge det inte är skrivet så som Soad_tokens exempel så är det lugnt för min del. För det där var bara totalt obegripligt

EDIT:stavfel (A)

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Krille97 du borde glo detta ^

MENOMVIIKKEGILLAKCAPSLOKKUTANHÅLLERINSHIFTKNAPPEN?GÖKDETSÅMKE?

Näe, men helt seriöst så e de jobbigt med alla 12or som inte kan stava

Begreppet 12 betyder att man beter sig retardedd och är allmänt störd o jobbig på forum.

jag stava jete bra tyker jag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.-

Skoja : D

Jag stavar bra tycker jag.

Klaga inte på oss 12 åringar jag har sett 15 åringar som stavar sämre.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Alla ni som låtsas skriva uruselt, ni är verkligen roliga. Hemskt nyskapande att skriva sådant i en tråd om stavning. Nu när det dessutom kommit tio nästintill likadana inlägg kan ni väl f*n förstå att det inte är kul längre. Har i och för sig aldrig varit det heller.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Krille97 du borde glo detta ^

MENOMVIIKKEGILLAKCAPSLOKKUTANHÅLLERINSHIFTKNAPPEN?GÖKDETSÅMKE?

Näe, men helt seriöst så e de jobbigt med alla 12or som inte kan stava

Begreppet 12 betyder att man beter sig retardedd och är allmänt störd o jobbig på forum.

jag stava jete bra tyker jag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.-

Skoja : D

Jag stavar bra tycker jag.

Klaga inte på oss 12 åringar jag har sett 15 åringar som stavar sämre.

Japp det finns många bra 12/13 åringar som kan stava. :)

Jag var först med att skoja med inlägget -.- j*vla härmisar O.o.

Men de e jobbigt när folk är på forum och är liksom typ "13" och stavar som en åttaåring. Irriterande.

15 Apr 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag var först med att skoja med inlägget -.- j*vla härmisar O.o.

Men de e jobbigt när folk är på forum och är liksom typ "13" och stavar som en åttaåring. Irriterande.

Är. :)
↗ till inlägget

Alla ni som låtsas skriva uruselt, ni är verkligen roliga. Hemskt nyskapande att skriva sådant i en tråd om stavning. Nu när det dessutom kommit tio nästintill likadana inlägg kan ni väl f*n förstå att det inte är kul längre. Har i och för sig aldrig varit det heller.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Kunde inte sagt det bättre själv.

Det kunde jag men jag orkade inte B).
Nivå 10 · Veteranfuskare

Bara om första och sista bokstaven i orden är rätt så är jag nöjd.

↗ till inlägget

1. Använd punkt i slutet av en mening.

2. Skriv med stor bokstav i början av varje mening.

3. Kom ihåg att sätta in andra tecken som frågetecken, utropstecken och andra skiljetecken.

4. Kolla alltid genom ditt inlägg efter du har skrivit klart det och rätta till stavfel.

5. Skriv inte meddelanden med Caps-Lock, det är bara irriterande.

6. Skriv inte mellanrum före skiljetecken.

7. Om du inte vet hur ett ord stavas så bör du kolla runt dig och försöka att hitta ordet

8. Använd mellanrum efter skiljetecken, annars blir allt till en stor röra...

9. Skriv alltid ett inlägg i samma tidsform, undantag när du citerar eller skriver en berättelse ur två (eller flera) olika synvinklar.

Eller så kan du installera en "grammatikrättare" till FireFox. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/do....4-fx+zm+tb.xpi

Några bra tips...

Tråden är bara till för att hjälpa.

hmm.. det enda du gjort på fuska.se är att klaga på folks stavning xD

16 Apr 2008

Det är fantastiskt roligt. :lol:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in