ThaEgg Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Blir man orange av morötter? vad tror du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trips Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Självklart blir man orange av morötter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Linkeeze Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 man blir gul av morötter...och röd av tomater... resten förstår du nog :3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Grön av gurka och blå av blåbär. Lär ni er inget i skolan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Halsar man tomat juice och äter morötter så blir man iaf orange på scrubs, heeeeeeehe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teoman123 Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Om man äter extremt mycket morötter och dricker tomatjuice som den där killen med mustasch på scrubs blev. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Ja, det kan man faktiskt bli. Om man äter mycket morötter så blir man solbränd lättare, fast brännan får en lite röd/orange nyans. Min hemkunskaps-lärare berättade det. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 (redigerat) . Redigerat 21 Juli 2015 av TheExecutor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Morötter innehåller liksom spenat, broccoli, paprika och tomat ämnet karoten. Karoten påverkar huden och ger den en orange färg(inte en sådan klar som du förställer dig). Javisst! Det är självklart att man kan få organe hud av karotenöverskott. Förövrigt finns det väldigt mycket andra saker som innehåller ämnet. Svar på tal: Jag tror inte, för det är vetenskapligt bevisat att man blir det. Det berättade min lärare också. :) Hon berättde även att karoten i huden påverkas lätt av UV-strålar (vet inte om det är A- eller B-strålar.) och får då en starkare färg så det syns tydligare. o.o Så passa er, ät inte morötter! :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Morötter innehåller liksom spenat, broccoli, paprika och tomat ämnet karoten. Karoten påverkar huden och ger den en orange färg(inte en sådan klar som du förställer dig). Javisst! Det är självklart att man kan få organe hud av karotenöverskott. Förövrigt finns det väldigt mycket andra saker som innehåller ämnet. Svar på tal: Jag tror inte, för det är vetenskapligt bevisat att man blir det. Det berättade min lärare också. :) Hon berättde även att karoten i huden påverkas lätt av UV-strålar (vet inte om det är A- eller B-strålar.) och får då en starkare färg så det syns tydligare. o.o Så passa er, ät inte morötter! :P men det är ju så gott :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 Man blir inte gul/orange av morötter, bara för att det var med på en serie så behöver det inte vara så i verkligheten. Men som sagt man blir brunare på sommaren av morötter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 (redigerat) . Redigerat 21 Juli 2015 av TheExecutor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.