Viikiie Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 (redigerat) Hej. Jag har ett Geforce 8800 gt men har för mig att det är bättre än vad den är... xD Jag laddade ner Colin Mcrae DiRT demot, men jag får dålig FPS med låga grafiker på, och spelet är väl inte så nytt nåmera tror jag. jag har testat ladda ner drivers, men det sa att jag hade nyare, så ja installera inte dem, och i Crysis blir det shader error om jag har på shaders high i SP och nån skjuter mej. EDIT: Och var kan jag hitta drivers förutom Nvidias hemsida som funkar med grafikkortet, och skall jag bry mig om det står att den som finns att ladda ner är gamlare än den jag har? Jag mistänker att det är PGA min gamla processor ( 2.2ghz :/ ). 1750mb ram. har nån något tips på hur jag kan få upp FPSen i spel? eller börjar mitt grafikkort faktist bli gammalt? annars kör jag crysis på high/medmed runt 20fps på IA banorna. men på armada med shadows på blir fpsen dålig. tack för svar. PS: är på jakt efter nått spel, behöver inte vara splitnytt eller nå, bara nåt nån tycker är kul :D Edit: I DXdiag stpr det att jag har nv4_disp.dll (version 6.14.0011.7116 (engelska)), och jag undrar om ett Forceware release 169 är bättre. nv4_disp.dll laddade jag ner när jag fick grafikortet, det fanns en link att klicka på so ladda jag nerdärifrån. Redigerat 19 April 2008 av Viikiie Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 Att du skriver att din processor har en klockfrekvens på 2.2GHz hjälper inte särskilt mycket. Skriv exakt modell så att man förstår. Förstod inte så mycket av det med drivrutinerna. Ladda ner de nyaste på nVidias hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viikiie Skrivet 19 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 Processor: AMD Athlon 64 Processor 3400+, MMX, 3DNow, ~2.2ghz står det i dxdiag. Jamen, problemet är ju att de nyaste driversen inte finns på nvidias hemsida, ja ladda ner dem, men när ja skulle installera stod det at de jag hade var nyare!!! nån sa att de fick crysis shader error saken fixad genom nyare drivers, men de som finns är ju gamlare!!! (Aaaargh) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Recep Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 Köp dom här två så kommer det garanterat flyta Processor (länk) klicka Moderkort (länk) klicka 1500kr inkl.frakt 1700 mb minne räcker inte för Crysis om du vill köra med bra inställningar, du måste ha 2048mbram så köp den här också (länk KLICKA HÄR) om du har råd allt kostar (om jag inte har räknat fel) 1860 kr inkl.frakt Du behöver inte köpa ny moderkort om ditt moderkort stöder Core 2 Duo 1066 mhz fsbhastighet det går bra med att köpa en 512 mb minnessticka om du har ledig minnesplats men jag skulle inte rekommendera det eftersom 2048 mb minnen är redan billiga Processor: AMD Athlon 64 Processor 3400+, MMX, 3DNow, ~2.2ghz står det i dxdiag. Jamen, problemet är ju att de nyaste driversen inte finns på nvidias hemsida, ja ladda ner dem, men när ja skulle installera stod det at de jag hade var nyare!!! nån sa att de fick crysis shader error saken fixad genom nyare drivers, men de som finns är ju gamlare!!! (Aaaargh) du måste köpa ny processor och moderkort tyvärr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viikiie Skrivet 19 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 (redigerat) Om det är så billigt som du sa så är det ju inte så farligt... Men men men jag tror ja lägger lite mer pängar på processorn, typ en Dualcore 2.6ghz eller liknande. Rammet får vara som det är, har just lagt till från 1giga. Redigerat 19 April 2008 av Viikiie Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Recep Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 (redigerat) Om det är så billigt som du sa så är det ju inte så farligt... Men men men jag tror ja lägger lite mer pängar på processorn, typ en Dualcore 2.6ghz eller liknande. Rammet får vara som det är, har just lagt till från 1giga. Om du vill ÖVERKLOCKA Intel Core 2 Duo E8400 3,0 ghz Gigabyte GA-EP35-DS3 - moderkort - ATX - iP35 Köp 3,0 Core 2 Duo Processor Köp överklocknings moderkort 2729:- kr inkl.frakt Om du INTE vill överklocka Intel Core 2 Duo E8400 3,0 ghz ASUS P5GC-MX/1333 - moderkort - micro ATX - i945GC Köp 3,0 Core 2 Duo Processor Köp normal moderkort 2400:- kr inkl.frakt Din dator kommer att klara Crysis på höga inställningar oavsett vilken du väljer. Spelar inte nån roll vilken du tar men om du vill överklocka ska du ta den dyra. Några frågor till dig: Jag vet att du har NVIDIA 8800GT 512 MB Exakt hur mycket minne har du? Vad har du för nätagg? Redigerat 19 April 2008 av Recep Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viikiie Skrivet 19 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 (redigerat) taget ur Dxdiag: Fujitsu-siemens Windows XP Systemmodell: A8NE-FM (Moderkort???) Processor: AMD Athlon™ 64 Processor 3400+, MMX, 3DNow, ~2.2ghz Minne: 1792MB RAM Grafik kort (som sagt) :Geforce 8800gt 512MB Driver: nv4_disp.dll Hårddisk: 186GB (10 ledigt xDDD) Nätaggregatet... är på riktit för dåligt för ett 8800gt, 450 vatt elr något säger brorschan... det måste jag ha nytt, nåt förslag? Annat vet jag inte, men med dessa drivers, borde jag installera Forceware 169 som Nvidiasidan säger att jag borde ha eller enligt Forceware setupen nyare drivern nv4_disp.dll? Och vad är det för prestanda-skillnad mellan normal processor och dual/quad cores? Redigerat 19 April 2008 av Viikiie Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Recep Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 taget ur Dxdiag: Fujitsu-siemens Windows XP Systemmodell: A8NE-FM (Moderkort???) Processor: AMD Athlon™ 64 Processor 3400+, MMX, 3DNow, ~2.2ghz Minne: 1792MB RAM Grafik kort (som sagt) :Geforce 8800gt 512MB Driver: nv4_disp.dll Hårddisk: 186GB (10 ledigt xDDD) Nätaggregatet... är på riktit för dåligt för ett 8800gt, 450 vatt elr något säger brorschan... det måste jag ha nytt, nåt förslag? Annat vet jag inte, men med dessa drivers, borde jag installera Forceware 169 som Nvidiasidan säger att jag borde ha eller enligt Forceware setupen nyare drivern nv4_disp.dll? Och vad är det för prestanda-skillnad mellan normal processor och dual/quad cores? Nätagg 1 Klicka här för att köpa en prisvärd nätaggregat som passar dina datordelar utmärkt 585 kr inkl.frakt Nätagg 2 Klicka här för att köpa en nätaggregat som är lite bättre och framtidssäker 802 kr inkl.frakt Köp även tyst chassi om du har råd Stilren chassi 779 kr inkl.frakt taget ur Dxdiag: Fujitsu-siemens Windows XP Systemmodell: A8NE-FM (Moderkort???) Processor: AMD Athlon™ 64 Processor 3400+, MMX, 3DNow, ~2.2ghz Minne: 1792MB RAM Grafik kort (som sagt) :Geforce 8800gt 512MB Driver: nv4_disp.dll Hårddisk: 186GB (10 ledigt xDDD) Nätaggregatet... är på riktit för dåligt för ett 8800gt, 450 vatt elr något säger brorschan... det måste jag ha nytt, nåt förslag? Annat vet jag inte, men med dessa drivers, borde jag installera Forceware 169 som Nvidiasidan säger att jag borde ha eller enligt Forceware setupen nyare drivern nv4_disp.dll? Och vad är det för prestanda-skillnad mellan normal processor och dual/quad cores? Jag rekommenderar verkligen att du köper en 2gb minnessticka till så att det blir 2gb + 1792mb ram om moderkortet har minnesplatser kvar eller åtminstone 2048 mb ram minst, tror inte att 1792 mb räcker tyvärr, det är inget särskilt viktigt eftersom du har ett bra grafikkort men det skulle vara bra om du hade råd så att din dator även klarar lite bättre spel och blir framtidssäkrare. :) Och vad är det för prestanda-skillnad mellan normal processor och dual/quad cores?Dual Core är snabbare än Quadcore på spel så om du ska spela ska du ta DualCore, men om du köper en Quadcore och klockar det så blir den lika snabb men inget jag rekommenderar eftersom du inte är så bra på datorer och att det inte spelar så "stor" roll.Quadcore är bra för komprimerings och konverteringsprogram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viikiie Skrivet 19 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 Nåt chassi bhöver jag inte, och det skulle vara det dyrare nätagregatet. 320euro... de blir ju ganska mycket, men ja är ju inte ensam hemma xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 20 April 2008 Rapport Dela Skrivet 20 April 2008 Recep: Intel Core 2 Duo är snabbare än Quad Core i spel, inte Dual Core. Håller helt med dig om vilken processor han ska köpa, alltså E8400. Sen är den processorn väldigt klockvänlig, och att överklocka är en baggis. 4GHz ska gå stabilt vad jag har hört? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Recep Skrivet 20 April 2008 Rapport Dela Skrivet 20 April 2008 (redigerat) Recep: Intel Core 2 Duo är snabbare än Quad Core i spel, inte Dual Core.Core 2 Duo har två kärnor, Dual Core betyder två kärnor, Core 2 Quad har fyra kärnor, Quad Core = fyra kärnor. Han måste ta det dyra överklockningsmoderkortet (Gigabyte P35 DS3) eftersom E8400 kräver ett moderkort som klarar höga hastigheter, jag vet inte om han har snabba minnen men om han ska klocka högt så rekommenderar jag minnen i PC6400 hastighet, man kan inte klocka högt utan snabba minnen, minnet begränsar överklockningen också. Billiga överklockningskort klockar bara bra om han köper C2D E4500 eller liknande med hög multiplier Redigerat 20 April 2008 av Recep Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 20 April 2008 Rapport Dela Skrivet 20 April 2008 Dual Core är dock benämningen på Intels äldre dubbelkärniga processorer, därför kan det lätt misstolkas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.