KuroKaktus Skrivet 22 April 2008 Rapport Dela Skrivet 22 April 2008 hej jag har game maker och undrar hur man gör vättiga spel (kanske inte som wow eller pokemon spelen) men typ som nåt av dem som följer med och så kan vi ju snacka programet här om du vill ha programet kan du ladda ner det här ps: skulle nån kunna göra en guide till att göra såna spel som man får i programet så skulle det vara jätte snällt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MoveMe Skrivet 22 April 2008 Rapport Dela Skrivet 22 April 2008 Sök efter gamemaker här i forumet så hittar du nog en hel del, och svenska guider finns på nätet om du bara skulle lära dig göra lite research själv istället. Vill du lära dig hur man gör spel i gamemaker så läs manualen och öppna sedan exempelspelen och titta hur de är gjorda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 23 April 2008 Rapport Dela Skrivet 23 April 2008 Är det svår att göra spel med gamemaker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 23 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 April 2008 njaa det är ju inte så svårt men det är det att jag inte kan vad allt gör men vi kan ju alltid snacka ska vi skaffa varandrats msn och snacka om hur man gör idér och ssånt vad sägs min msn är: [email protected] Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darkclower Skrivet 17 November 2008 Rapport Dela Skrivet 17 November 2008 ööööh. LOL? Im gamemaker medel svensson :P Om ni vill kunna göra bra spel måste ni kunna scripta med GML. annars blir det ett noobspel ( som dom jag gjorde som nybörjare ). Gå in på www.varg42.se och bli medlem där. Det är sveriges gamemaker, vebbdesings och sånt sida :) och adda mig såklart när ni är är. Heter darkclower på varg42 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zorrax Skrivet 19 November 2008 Rapport Dela Skrivet 19 November 2008 Jag gjorde typ pacman med det. Game maker är skit lätt. Om du går in på deras hemsida kommer du se olika "Tutorials" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.