Gäst GripenII Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 Ja.Jag har köpt en skit bra dator.Tycker jag.Men det laggar som helvette.Kan det vara för att jag har laddat ner för mycket?Om jag tar bort de saker som jag har laddat ner.Kommer det gå fortare då?Snälla.Jag är en dator nörd och kan inte leva utan datorn. :unsure: Hjälp!snälla.Slår sönder skiten snart. :ph34r: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 Om du är datornörd så borde du ha lite hu, om vad som kan vara felet. Datornörd är slang för datorexpert!!! Du kan börja med att berätta hur bra din dator är: Processor Grafikkort Hårddiskar (Hur mycket plat har du kvar också) RAM Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ihabba123 Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 jag vet hur bra hans dator är hårddisk 2mb och 32kb kvar ram: 50mb han ska höja till 75 grafikkort: en nividia från 1972 processor: han har ingen. pris: 25kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GripenII Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 Om du är datornörd så borde du ha lite hu, om vad som kan vara felet. Datornörd är slang för datorexpert!!! Du kan börja med att berätta hur bra din dator är: Processor Grafikkort Hårddiskar (Hur mycket plat har du kvar också) RAM Proccessor : Intel Core 2 Duo 3.00 GHzGrafikort. Geforce 8800 GT Överclockad Hårddiskar : Vet inte RAM: 3 GB Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ihabba123 Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 skoja bara XD.. jag vet vad problemet är. du har för mycket virus min hade också det då gick det så trögt att det enda sättet är att ominstallera datan. Du får ju kolla om programmet som du laddar ner inte är ett virus. Om det kommer upp reklam om antivirus hela tiden betyder det att du har virus. du ladda ner avg 7.5 det är ett antivirus som är gratis och den funkar bra. om problemet inte är att du har virus, så vet jag inte vad du ska göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 Om du är datornörd så borde du ha lite hu, om vad som kan vara felet. Datornörd är slang för datorexpert!!! Du kan börja med att berätta hur bra din dator är: Processor Grafikkort Hårddiskar (Hur mycket plat har du kvar också) RAM Proccessor : Intel Core 2 Duo 3.00 GHzGrafikort. Geforce 8800 GT Överclockad Hårddiskar : Vet inte RAM: 3 GB Det är ju inget fel på något du har där och hårddisken lär räcka även om du inte vet just nu. Det är nog som sagt ett virus som spökar i kretsarna. Sök igenom datorn med ett antivirusprogram och om inte det hjälper så kasnke du behöver installera om Windows. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GripenII Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 Om du är datornörd så borde du ha lite hu, om vad som kan vara felet. Datornörd är slang för datorexpert!!! Du kan börja med att berätta hur bra din dator är: Processor Grafikkort Hårddiskar (Hur mycket plat har du kvar också) RAM Proccessor : Intel Core 2 Duo 3.00 GHz Grafikort. Geforce 8800 GT Överclockad Hårddiskar : Vet inte RAM: 3 GB Det är ju inget fel på något du har där och hårddisken lär räcka även om du inte vet just nu. Det är nog som sagt ett virus som spökar i kretsarna. Sök igenom datorn med ett antivirusprogram och om inte det hjälper så kasnke du behöver installera om Windows. Har gjort tusen gånger.Efter några dar börgar det lagga skit igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 Testa först med att ladda ner de senaste drivrutinerna till alla dina delar först. Sedan kan det diskuteras om virus/för mycket porr på datorn. Testa installera drivrutiner till chipset, moderkortet, processor, grafikkort och hdd. Återkom sedan med resultat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 Det ska ju inte börja lagga igen om du har installerat om det. Om du har en olaglig version av Windows så kan det finnas virus i om du har otur. Sök igenom skivan om det är så... Det kan vara något program som du installerar på datorn. Det kan vara viruspreparerat utan att dit antivirus hittar något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GripenII Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 (redigerat) Okej.Ska be pappa att vi rensar bort 50% på min dator. Om det inte funkar kommer jag fråga igen. Redigerat 30 April 2008 av GripenII Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 formatera om hårddisken. format c: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 27 April 2008 Rapport Dela Skrivet 27 April 2008 För det första, börja använd mellanslags tagnenten efter att du har skrivit ut dina punkter, det underlättar läsandet. Uppdatera ditt antivirus-progam och skanna sedan igenom din dator. Skaffa AVG-Antivirus här! Skaffa ett Anti-Spyware program och sök igenom datorn, Diskdefragmentera datorn och Diskrensa den. Skaffa även CCleaner och använd den och ta bort alla Cookies och sådant. Avinstallera alla onödiga program som du inte använder och ta bort alla skit filmer som du redan har sett. Klicka på "kör" och skriv in "msconfig". Klicka sedan på Autostart och ta bort det som du inte vill ska starta varje gång du startar datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.